Przewoźnik ogranicza loty przez rezygnacje pilotów! Liniom grozi upadek

1 rok temu

Indyjski przewoźnik Akasa Air został zmuszony do ograniczenia lotów przez rezygnacje pilotów z pracy. Firma ostrzegła, iż dalsze odejścia mogą zmusić przewoźnika choćby do zamknięcia działalności.

Piloci z Akasa Air złożyli rezygnacje

Niewielka grupa pilotów Akasa Air „porzuciła swoje obowiązki” i odeszła, nie respektując obowiązkowego okresu wypowiedzenia umowy, co spowodowało zakłócenie rozkładu lotów przewoźnika. Akasa Air przez rezygnacje pilotów musiało ograniczyć swoje połączenia. Jednakże CEO firmy, Vinay Dube, poinformował pracowników w e-mailu, iż linia lotnicza przez cały czas dąży do inwestowania w rozwój swojej działalności i zamówienia samolotów.

Jak informuje Reuters, wiadomość e-mail od Dube’a nadeszła w dniu, gdy przedstawiciel linii lotniczej powiedział przed sądem w Delhi, iż Akasa znajduje się w „kryzysie” i może zostać zamknięta po nagłych rezygnacjach jej pilotów. Akasa poinformowała sąd, iż w sierpniu odwołała 600 lotów i będzie zmuszona odwołać aż 700 kolejnych we wrześniu, jeżeli rezygnacje będą trwać dalej.

Zdecydowaliśmy się na zmniejszenie liczby lotów i rezygnację z udziału na rynku… to tylko krótkoterminowe ograniczenia – dodał, podkreślając, że linia lotnicza ma „stabilne finanse” i jest pewna swojej przyszłości.

Akasa wniosła sprawę do sądu przeciwko pilotom, którzy odeszli i dołączyli konkurencyjnej linii lotniczej Air India Express, oraz wszczęła postępowanie przeciwko organowi regulującemu ruch lotniczy, aby wyegzekwować okres wypowiedzenia. Zgodnie z przepisami organu regulującego ruch lotniczy, okres wypowiedzenia wynosi od 6 do 12 miesięcy, w zależności od rangi pilota.

Akasa Air Crisis :

43 Pilots quit and 700+ flights expected to be cancelled.

The airlines has filed a case demanding ₹21 Crores each from 5 pilot.

What is going on with Rakesh Jhunjhunwala's dream airline project?

A Thread pic.twitter.com/6PfJFzrPI6

— Sejal Sud (@SejalSud) September 22, 2023

Piloci odeszli do konkurencji

Problemy Akasa pojawiły się w czasie głębokiej polaryzacji w indyjskim przemyśle lotniczym. Największy przewoźnik w kraju, IndiGo, oraz należąca do Tata Air India kontrolują niemal dwie trzecie rynku, podczas gdy Go Air grozi bankructwo, a SpiceJet walczy problemem braku finansowania.

Jak informuje Reuters, założona przez Dube’a i byłego prezesa IndiGo, Aditya Ghosha, Akasa Air zanotowała spadek udziałów w rynku z 5,2% w lipcu do 4,2% w sierpniu.

Przewoźnik ma zamówione 72 samoloty Boeing i zamówił dodatkowo cztery kolejne samoloty 737 MAX w czerwcu, aby wzmocnić swoje plany dotyczące międzynarodowych lotów. Dube poinformował, iż indyjskie ministerstwo zatwierdziło w zeszłym tygodniu możliwość prowadzenia przez Akasa międzynarodowych lotów, a rząd pracuje nad prośbą linii lotniczej o prawa do ruchu lotniczego.

IndiGo i Tata Group duopolizują indyjski rynek lotniczy

Znajdziesz nas w Google News

Idź do oryginalnego materiału