Przychody Grupy Muszkieterów wzrosły o 4,8% r/r do ponad 5,5 mld zł w I poł. 2025

3 godzin temu

Przychody Grupy Muszkieterów – sieci Bricomarché i Intermarché wraz ze stacjami paliw funkcjonującymi przy punktach sprzedaży – wzrosły o 4,8% r/r do ponad 5,5 mld zł w I poł. 2025 r., podała spółka. Grupa Muszkieterów jest optymistycznie nastawiona co do przekroczenia zakładanego progu 11 mld zł na koniec 2025 r.

Grupa zwiększyła liczbę przedsiębiorców do 479 i przekroczyła pułap 400 sklepów w Polsce, rozbudowała zaplecze logistyczne oraz kontynuowała modernizację placówek handlowych w nowoczesnych formatach, podano.

„Naszym celem na kolejne miesiące jest dalsze umacnianie lokalnej gospodarki poprzez sieć przedsiębiorczych właścicieli, którzy z pasją rozwijają swoje sklepy. Inwestujemy w ludzi, logistykę i technologie, to one będą napędzać rozwój Grupy Muszkieterów. Wzrost naszych obrotów o blisko 5% w I półr. wzbudza optymizm pod kątem przekroczenia zakładanego progu 11 mld zł na koniec 2025, co potwierdza nasze ambicje na polskim rynku detalicznym. Jednocześnie wyzwań nie brakuje, presja kosztowa pozostaje ogromna, zmienność legislacyjna wymaga znaczących nakładów inwestycyjnych i organizacyjnych. Niemniej wierzymy, iż nasza Grupa jest dobrze przygotowana, by tym wyzwaniom sprostać. W obliczu zmian rynkowych i postępującej konsolidacji rynku jesteśmy pewni, iż zakres zaoferowanych korzyści przez nasze szyldy Intermarché i Bricomarché stanowi dla niezależnych operatorów realny parasol ochronny i unikalną szansę nie tylko na dalsze funkcjonowanie na rynku, ale przede wszystkim na dalszy ich rozwój” – powiedział prezes Grupy Muszkieterów w Polsce Sławomir Czarnecki, cytowany w komunikacie.

Sieć Intermarché zanotowała wzrost sprzedaży w wysokości 3% LfL. Stacje paliw Intermarché osiągnęły wzrost przychodów na poziomie 5,6% i wzrost litrażu na poziomie 13,2%. W I poł. br. otwarto dwa nowe sklepy Intermarché, a także stację paliw w formacie „light” działającą całodobowo w Środzie Śląskiej. Modernizację do formatu Power 2.0 przeszły kolejne trzy placówki w Kostrzynie, Kamiennej Górze i Golubiu Dobrzyniu. w tej chwili w tym koncepcie działa 48 sklepów. W II poł. br. planowane są kolejne remodelingi. Wśród strategicznych projektów zakończono uruchomienie nowego magazynu Intermarché w Panattoni Park Sosnowiec IV.

Sieć Bricomarché osiągnęła wzrost sprzedaży o ponad 6% i wzrost udziałów rynkowych, umacniając pozycję trzeciego gracza na detalicznym rynku DIY i lidera wśród niezależnych przedsiębiorców. W ciągu sześciu miesięcy otwarto sześć nowych sklepów Bricomarché o łącznej powierzchni sprzedażowej niemal 9500 m2 oraz 8000 m2 ogrodów zewnętrznych. Do sieci dołączyła regionalna marka JASAM, operator posiadający siedem sklepów w woj. warmińsko-mazurskim. Pierwsza z placówek rozpoczęła działalność pod szyldem Bricomarché w Olsztynie. Sieć zanotowała wzrost obrotów e-commerce o ponad 24% r/r, a udział aplikacji w e-commerce przekroczył 20%.

Na koniec czerwca w strukturach Grupy Muszkieterów działało 479 niezależnych przedsiębiorców – 220 w Intermarché i 259 w Bricomarché. Łącznie sieć przekroczyła próg 400 aktywnych punktów handlowych na terenie całej Polski, podano.

Grupa Muszkieterów jest zrzeszeniem blisko 500 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. W 2024 r. obroty Grupy Muszkieterów wyniosły 10,93 mld zł. Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska.

Źródło: ISBnews

Idź do oryginalnego materiału