Przychody GTC w górę

15 godzin temu

Po trzech kwartałach bieżącego roku finansowego przychody z wynajmu i usług osiągnięte przez GTC wzrosły o 9 proc. do 152 mln euro (139 mln euro w analogicznym okresie w 2024 r.). Marża brutto z wynajmu wzrosła o 2 proc. do 99 mln euro (97 mln euro w okresie 9 m-cy 2024 r.).

Spółka może pochwalić się prawie 98 000 mkw. wynajętej powierzchni komercyjnej, w tym w III kw. ok. 27 tys. mkw. biur i 15 tys. przestrzeni handlowej. Wskaźnik wynajęcia portfela nieruchomości komercyjnych generujących przychody był na poziomie 85 proc. Średni ważony okres najmu wynosi 3,7 roku dla powierzchni handlowych oraz 3,6 roku dla biur.

Zgodność co do priorytetów

Wyniki za trzy kwartały 2025 roku potwierdzają odporność naszej podstawowej działalności, ale też wskazują obszary, w których musimy przyspieszyć działania na rzecz dalszej redukcji zadłużenia i ograniczania kosztów. Zarząd jest w pełni zgodny co do kluczowych priorytetów: kontynuacji programu sprzedaży aktywów, delewarowania, finalizacji refinansowań oraz poprawy efektywności operacyjnej. Do alokacji kapitału podchodzimy w sposób zdyscyplinowany i z poczuciem odpowiedzialności – mówi Botond Rencz, CEO GTC.

W okresie dziewięciu miesięcy tego roku przychody z najmu wzrosły do 152 mln euro, a przepływy pieniężne z działalności operacyjnej pozostały na stabilnym poziomie 77 mln euro. Z powodzeniem uplasowaliśmy obligacje o wartości 455 mln euro, aby obsłużyć zapadające w czerwcu 2026 r. papiery o wartości 494 mln euro – to najważniejszy etap naszego planu refinansowania – utrzymując stabilną płynność. Jednocześnie wyższe koszty finansowania po konsolidacji portfela niemieckiego obciążyły FFO I, które spadło do 28 mln euro. Rozpoznaliśmy również niegotówkową stratę z aktualizacji wartości nieruchomości w wysokości 45 mln euro, która obciążyła raportowane wyniki, ale nie miała wpływu na utrzymanie stabilnej płynności – skomentował Jacek Bagiński, CFO GTC.

Centra handlowe GTC przyciągają kolejnych najemców

Wyniki wynajmu nieruchomości handlowych również utrzymały się na dobrym poziomie – w okresie 9 m-cy 2025 r. wynajęto łącznie 31,5 tys. mkw. Średnia ważona długość okresu najmu w portfelu handlowym GTC utrzymuje się na poziomie 3,7 roku (takim samym jak na koniec 2024 r.).

W Galerii Północnej w Warszawie od początku tego roku podpisano umowy obejmujące łącznie prawie 11,8 tys. mkw. Centrum przyciągnęło nowych najemców, takich jak Action czy MR.DIY (oba sklepy ponad 1 tys. mkw.), a także przedłużyło współpracę z takimi markami jak Sinsay (prawie 2,7 tys. mkw.), Martes Sport (ok. 1,2 tys. mkw.), Media Expert (1 tys. mkw.), Home & You, drogerią Rossmann czy salą zabaw Fikołki.

W Galerii Jurajskiej w Częstochowie od początku br. podpisane zostały umowy na 9,8 tys. mkw. powierzchni. Zawarto tu przedłużenia umów m.in. z Reserved (2,8 tys. mkw.), Ochnik, Diverse czy Vistula. Galeria Jurajska jest praktycznie w pełni wynajęta i pozostaje największym centrum handlowym w północnej części województwa śląskiego.

W Ada Mall w Belgradzie w okresie 9 miesięcy br. wynajęto łącznie 6,5 tys. mkw. – umowy przedłużyły m.in. H&M (ponad 2,3 tys. mkw.), supermarket Maxi (ponad 1 tys. mkw.), sklep z zabawkami Pertini, multibrandowy Beosport oraz Fashion&Friends.

Avenue Mall w Zagrzebiu w analizowanym okresie może pochwalić się ok. 2,3 tys. mkw. wynajętej powierzchni – centrum uzgodniło relokację ze Sport Vision, przedłużenie umów m.in. z HomeDeco i Home&Cook, a także zyskało nowe restauracje i strefę zabaw.

Z kolei w Mall of Sofia podpisano nowe i przedłużone umowy obejmujące łącznie ponad 1 tys. mkw. powierzchni handlowej.

Idź do oryginalnego materiału