Packeta Poland osiągnęła rekordowe 150,2 mln zł przychodów w 2024 roku, co oznacza wzrost o 21,5% r/r, a liczba polskich e-sklepów korzystających z usług Packety wzrosła do 689, co stanowi ok. 30% wzrostu r/r, podała spółka.
Polska spółka Packety odpowiada za coraz większą skalę przesyłek cross-border. W 2024 roku liczba paczek wysłanych z Polski osiągnęła poziom 9,96 mln, co oznacza wzrost o 4,6% r/r. Największymi odbiorcami przesyłek z Polski są: Czechy – 5,1 mln paczek (60,79%), Słowacja – 2 mln paczek (23,94%) oraz Węgry – 638 tys. paczek (7,61%), podano.
Packeta Poland odnotowała też wzrost liczby paczek trafiających do Polski z zagranicy. W 2024 roku dostarczono ich do Polski 2,68 mln, co stanowi wzrost o 8,2% r/r. Największymi nadawcami przesyłek do Polski są: Czechy – 1,15 mln paczek, Słowacja – 601 tys. paczek i Rumunia – 331 tys. paczek.
„Jednym z kluczowych atutów Packety jest rozbudowana infrastruktura logistyczna, obejmująca największą sieć OOH w Czechach, Słowacji i Węgrzech, nowoczesne centra dystrybucyjne w Polsce oraz rozwiniętą siatkę bezpośrednich połączeń cross-border, które zapewniają szybkie i bezpieczne dostawy. Polskie e-sklepy coraz śmielej wychodzą poza rodzimy rynek, a my wspieramy ich ekspansję, oferując niezawodną logistykę i lokalne know-how. W 2025 roku spodziewamy się dalszego wzrostu zainteresowania sprzedażą międzynarodową, szczególnie w regionach Europy Środkowo-Wschodniej i Bałkanów, gdzie e-commerce dynamicznie się rozwija” – powiedziała managing director, Packeta Poland & Germany Justyna Andreas, cytowana w komunikacie.
Grupa podała, iż globalnie w 2024 roku dostarczyła ponad 131 mln paczek. Pod koniec sierpnia 2024 roku Packeta Group przejęła firmę FoxPost na Węgrzech, powiększając swoją sieć automatów paczkowych o ponad 2000 i stając się największą siecią logistyczną OOH w tym kraju. Firma kontynuuje ekspansję w Europie, rozwijając nowe rynki i oferując swoim klientom kompleksowe usługi logistyczne dostosowane do wymagań e-commerce. W 2025 roku Grupa będzie kontynuowała inwestycje w rozwój sieci, koncentrując się na automatach paczkowych Z-BOX, które widocznie zyskują na popularności wśród lokalnych konsumentów kosztem tradycyjnych punktów odbioru, podano także.
Packeta Group to globalna, cyfrowa platforma dla e-commerce, świadcząca kompleksowe usługi logistyczne i zrzeszająca 14 podmiotów. w tej chwili Packeta działa w 7 krajach, realizuje dostawy do 33 państw i współpracuje z ponad 49 tys. sklepów internetowych. W 2024 roku dostarczyła ponad 131 mln paczek.
Źródło: ISBnews