Warszawa, 17.12.2025 (ISBnews) – Pepco Group osiągnęło wzrost przychodów o 8,7% do 4 523 mln euro w roku obrotowym 2025 (październik 2024 – wrzesień 2025), a bazowy zysk netto wzrósł o 19,7% do 219 mln euro mimo jednorazowej utraty wartości przed opodatkowaniem odpisanej zgodnie z MSSF w wysokości 38 mln euro, podała spółka powołując się na wstępne wyniki (z wyłączeniem Poundland).
W ujęciu porównywalnym (LFL) przychody wróciły do pozytywnej dynamiki w wysokości 2,6% (po wyłączeniu produktów szybkozbywalnych – do poziomu 4%), a bazowa EBITDA wzrosła o 10,3% do 865 mln euro, odzwierciedlając wzrost marży brutto o 100 pkt bazowych r/r, podano.
„Przychody Grupy wyniosły 4,5 mld euro, wzrost o 8,7% r/r, napędzane przez wzrost LFL w wysokości 2,6% oraz otwarcia nowych sklepów:
– przychody Pepco w wysokości 4,184 mln euro, +8,6%; przychody Dealz Poland w wysokości 339 mln euro, +10,4%
– przychody LFL sieci Pepco wzrosły o 2,7% (bez towarów szybkozbywalnych o 4,1%), z pozytywnym wynikiem w każdym kwartale
– przychody LFL Dealz Poland wzrosły o 1,9%” – czytamy w komunikacie.
Wśród najważniejszych wskaźników spółka wymieniła:
– marża brutto Grupy wzrosła o 100 punktów bazowych do 48%, napędzana poprawą wydajności operacyjnej oraz wyjściem z rynku towarów szybkozbywalnych,
– marża brutto sieci Pepco wyniosła 48,6% (w roku obrotowym 47,7%); Dealz Poland: 33,1% wobec 30,4% rok wcześniej),
– bazowa EBITDA (MSSF 16) wzrosła o 10,3% do 865 mln euro, napędzana marżą brutto, mimo wyższych kosztów sklepów za sprawą wolumenów rosnących znacznie szybciej niż przychody, co oddaje naszą koncentrację na dostarczanie bardziej konkurencyjnych cen dla klientów,
– silny wzrost EBITDA Pepco o 10,1% do 874 mln euro; EBITDA Dealz wzrosła o 92,3% do 25 mln euro,
– redukcja kosztów odsetkowych i zauważalnie niższa efektywna stopa podatkowa przyczyniły się do mocnej poprawy bazowego zysku po opodatkowaniu do poziomu 219 mln euro, tj. wzrost o 19,7%. Zawiera się w tym jednorazowa kwota przed opodatkowaniem w wysokości 38 mln euro związana odpisem z tytułu utraty wartości sklepów oraz korekty danych za poprzedni rok po wdrożeniu ulepszonego narzędzia księgowego,
– silny bilans oraz profil płynnościowy, przy zapasie gotówki w wysokości 464 mln euro na koniec roku; zadłużenie netto przed MSSF 16 zredukowane do 161 mln euro (dźwignia na poziomie 0,3x). Pełne refinansowanie zadłużenia Grupy przeprowadzono w IV kw. roku obrotowego 2025 oraz I kw. roku obrotowego 2026, znacząco wydłużając profil zapadalności, a także redukując średnie koszty odsetek z 6,4% do 3,9%.
Grupa otworzyła 247 nowych sklepów netto w roku obrotowym 2025 (w roku obrotowym 2024: 379), co na koniec roku daje łącznie 4 359 sklepów, podano także.
„Rok 2025 był prawdziwym punktem zwrotnym dla Grupy. Po tym, gdy w marcu przedstawiliśmy nowy ramowy plan strategicznym Grupa zaczęła realizować go w wyjątkowo szybkim tempie, osiągając istotne postępy w krótkim czasie. Decyzja o ponownym skoncentrowaniu się na marce Pepco oraz wyłącznie na naszych kluczowych kategoriach – odzieży i artykułach ogólnego użytku – ma potwierdzenie w bardzo dobrych wynikach, w szczególności widocznie w poziomie marży brutto oraz przepływach wolnych środków pieniężnych, które były lepsze od pierwotnych oczekiwań” – skomentował wyniki prezes Pepco Group Stephen Borchert, cytowany w komunikacie.
„Uruchomiliśmy 247 nowych sklepów netto, poprawiając efektywność sklepów i zwrot z kapitału dla Pepco we wszystkich regionach, realizując przy tym nasz zdyscyplinowany plan otwarć nowych sklepów zarówno w Europie Zachodniej, jak i Europie Środkowo-Wschodniej. Wyniki Europy Zachodniej stały się wyraźnym motorem wzrostu, przekraczając nasze początkowe oczekiwania. Jest oczywiste, iż region ten jest w tej chwili gotów na dalsze przyspieszenie wzrostu. Równolegle skoncentrowaliśmy się na stałym udoskonalaniu naszej oferty dla klientów, w czym zawiera się zarówno poprawa jakości produktów w wielu kategoriach, jak również stałe utrzymywanie wiodących na rynku cen dla całej naszej oferty. Wprowadziliśmy również znaczące ulepszenia w całym łańcuchu dostaw, zapewniając stabilność dostaw, dostępność produktów i poprawiając efektywność operacyjną. Rozwój naszych cyfrowych zdolności przebiega zgodnie z planem i jesteśmy na dobrej drodze do ich uruchomienia w pierwszym kwartale 2026 roku” – dodał.
Spółka podkreśliła, iż 12 czerwca 2025 r. została pomyślnie sfinalizowana sprzedaż Poundland, co znacząco uprościło strukturę Grupy, zakończono wyjście Pepco z segmentu FMCG, w tym konwersję większości sklepów Pepco Plus na Półwyspie Iberyjskim, co dało zachęcające efekty, a poprawa wyników w Polsce nastąpiła dzięki ukierunkowanym inicjatywom. Z kolei Dealz jest w tej chwili w pełni niezależny, a rozpoczęcie procesu dezinwestycji planowane jest w 2026 r. – Grupa bada dalsze opcje strategiczne dla tej marki.
Grupa Pepco powstała w 2015 roku i składa się z sieci detalicznych Pepco i Dealz. Spółka zadebiutowała na GPW w 2021 r.
(ISBnews)

10 godzin temu






