Przychody Polskiego Holdingu Hotelowego wzrosły o 4,7% r/r do 522,6 mln zł w 2024 r.

1 miesiąc temu

Warszawa, 13.02.2025 (ISBnews) – Polski Holding Hotelowy (PHH) miał 522,6 mln zł skonsolidowanych przychodów w 2024 r., co oznacza wzrost o 4,7% r/r, podała spółka. W maju Grupa PHH przedstawi nową strategię rozwoju.

“Głównym motorem wzrostu była spółka PHH Sp. z o.o., która wygenerowała przychody na poziomie 275,3 mln zł, o prawie 9% więcej niż rok wcześniej. […] Wynik brutto grupy kapitałowej wyniósł w 2024 roku 53 mln zł. W przypadku spółki PHH Sp. z o.o. było to 82,8 mln zł. Różnica na poziomie niemal 30 mln zł wynika z wyników spółek zależnych, co podkreśla zróżnicowane źródła przychodów Grupy. […] Pomimo wymagających warunków rynkowych, PHH utrzymał wysoką efektywność operacyjną. Wskaźnik GOP (zysk operacyjny brutto) w spółce PHH Sp. z o.o. wyniósł 91,5 mln zł, a EBITDA – 118 mln zł, co świadczy o stabilnym zarządzaniu kosztami” – czytamy w komunikacie.

Spółka zwróciła uwagę na wzrosty wskaźników ADR (średniej ceny sprzedanego pokoju) oraz RevPAR (średniej ceny dostępnego pokoju), które są wg niej dowodem na skuteczność działań sprzedażowych. Obłożenie pokoi w spółce PHH wyniosło w omawianym okresie 73,9%, podczas gdy średnia dla Polski wynosi 68,6% (dane STR Global). Z kolei średnia cena sprzedanego pokoju w 2024 roku wyniosła 414,91 zł. Dla porównania średnia dla Polski to 383,30 zł (dane z ponad 400 obiektów różnej klasy). W przypadku wskaźnika RevPAR było to z kolei odpowiednio dla spółki PHH 306,80 zł i 262,98 zł (średnia dla Polski), wymieniono.

“Wszystkie działania, które planujemy i które realizujemy są nastawione na poprawę efektywności operacyjnej i współpracy między różnym segmentami naszej działalności. Rozwój, poparty efektywnym zarządzaniem oraz zaangażowaniem naszego zespołu, zaowocował wzrostem przychodów i kluczowych wskaźników takich jak RevPAR i ADR. w tej chwili pracujemy nad nową strategią rozwoju, która zaprezentujemy w maju. Jej celem będzie dalsze umacnianie naszej pozycji lidera w branży oraz dostosowanie się do dynamicznie zmieniających się oczekiwań rynku” – powiedział prezes Rafał Kincer, cytowany w komunikacie.

Grupa PHH jest drugą największą grupą hotelową w kraju i pierwszą wyłącznie z polskim kapitałem. Liczy w tej chwili ponad 50 hoteli i obiektów z blisko 6 tysiącami pokoi. Grupa współpracuje – jako franczyzobiorca – z czołowymi sieciami hotelowymi, takimi jak Marriott International, Hilton Worldwide, Best Western Hotels&Resorts, InterContinental Hotels Group, Louvre Hotels Group i Accor.

(ISBnews)

Idź do oryginalnego materiału