PZPO: Sprzedaż opon ogółem wzrosła o 7% r/r w III kw. 2025 r.

8 godzin temu

Warszawa, 25.11.2025 (ISBnews) – Sprzedaż opon w Polsce wzrosła ogółem o 7% r/r w III kwartale 2025 r., w tym opon do samochodów osobowych – o 6%, do SUV – o 17%, dostawczych – o 0,4%, a motocyklowych – o 30%. Opony do maszyn rolniczych notowały sezonowy spadek o -9%, zmalała sprzedaż w segmencie opon przemysłowych o -26% i ciężarowych o -10%, wynika z danych Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO).

“Po trzech kwartałach 2025 roku sprzedaż opon na rynek do dystrybutorów utrzymała wzrosty: ogółem zwiększyła się o +5%, w największym segmencie opon do samochodów osobowych o +3%, a do SUV aż o +19%. Większą sprzedaż notowano również w segmencie opon dostawczych +6%, rolniczych +9% i motocyklowych +18%. Natomiast spadki przez cały czas widoczne są w segmencie opon przemysłowych -15% oraz ciężarowych -13%” – czytamy także w komunikacie.

Z perspektywy rynku europejskiego zanotowano spadki sprzedaży w segmencie opon do samochodów ciężarowych i autobusów.

“Po trzech kwartałach bieżącego roku obserwujemy utrzymanie pozytywnego trendu wzrostowego w największym segmencie rynku opon – czyli opon do samochodów osobowych. Szczególnie dynamicznie rozwijają się także kategorie SUV oraz motocykle, które w ostatnich latach zyskują na popularności. Te dane potwierdzają, iż kierowcy coraz częściej wybierają produkty wysokiej jakości, świadomie dopasowując ogumienie do rodzaju pojazdu oraz warunków użytkowania. Z drugiej strony z niepokojem obserwujemy utrzymujące się spadki w segmentach użytkowych – przede wszystkim w oponach przemysłowych oraz ciężarowych” – powiedział prezes PZPO Rafał Spirydon, cytowany w materiale.

Europejski rynek opon w III kwartale 2025 roku był generalnie stabilny, chociaż popyt w segmencie opon do samochodów ciężarowych i autobusów pozostał słaby. Dane za pierwsze trzy kwartały pokazują, iż wolumeny opon są niższe niż w tym samym okresie w 2024 roku, podkreślono.

W segmencie konsumenckim sprzedaż w III kwartale nie zmieniła się, a od początku roku nieznacznie spadła. Popyt na opony samochodowe wyraźnie przesuwa się z opon letnich na produkty całoroczne i zimowe.

“Spadki odnotowane w segmencie opon do samochodów ciężarowych i autobusów w drugim kwartale były kontynuowane w trzecim kwartale. Sprzedaż od początku roku nieznacznie spadła, co odzwierciedla słabą aktywność gospodarczą w całym regionie i wzrost importu opon. W kategorii opon rolniczych wolumeny są niższe niż przed pandemią, chociaż w kwartale były stabilne” – zakończył sekretarz generalny Tyres Europe Adam McCarthy.

(ISBnews)

Idź do oryginalnego materiału