Warszawa, 17.06.2025 (ISBnews) – Coraz więcej Polaków ubezpiecza swoje domy i mieszkania, a średnia suma ubezpieczenia systematycznie rośnie, wynika z danych Powszechnego Zakładu Ubezpieczeń (PZU). PZU prognozuje dalszy wzrost zarówno sprzedaży ubezpieczeń nieruchomości, jak i średniej sumy ubezpieczenia.
“Ubezpieczenia domu lub mieszkania posiada co drugi Polak. Częściej na takie ubezpieczenie decydują się osoby w wieku 45-54 lata (61%) i 35-44 (58%). Mieszkańcy miast powyżej 500 tys. mieszkańców rzadziej ubezpieczają swoje nieruchomości (35%) niż mieszkańcy wsi i mniejszych miast (52%). Systematycznie rośnie również średnia suma ubezpieczenia. W 2024 roku w stosunku do roku poprzedniego – wzrosła ona o 19% w przypadku mieszkań oraz o 22% w przypadku domów. PZU prognozuje dalszy wzrost zarówno sprzedaży ubezpieczeń nieruchomości, jak i średniej sumy ubezpieczenia” – czytamy w komunikacie.
Społeczna świadomość znaczenia ubezpieczeń majątkowych systematycznie rośnie, co przekłada się na sprzedaż polis – z roku na rok przybywa klientów kupujących ubezpieczenie PZU Dom. Największą sprzedaż PZU odnotowuje w styczniu i lipcu, co wskazuje na rosnącą świadomość zagrożeń związanych z warunkami atmosferycznymi – intensywnymi opadami śniegu i silnymi wiatrami zimą oraz nawalnymi deszczami, gradem i burzami w okresie letnim, wskazano w materiale.
“Z badania zrealizowanego na nasze zlecenie wynika, iż wciąż tylko połowa Polaków ubezpiecza swój dom lub mieszkanie. Co więcej, dane Polskiej Izby Ubezpieczeniowej pokazują, iż około połowa nieruchomości Polaków nie ma wystarczającego pokrycia ubezpieczeniowego, co powoduje efekt tzw. niedoubezpieczenia. A ze względu na chociażby rosnące ceny materiałów budowlanych i usług, koszty ewentualnych remontów i napraw są dziś znacznie wyższe niż jeszcze kilka lat temu. Dlatego tak mocno stawiamy na informowanie i edukowanie naszych klientów na temat znaczenia adekwatnie dobranej ochrony majątku. W nowej kampanii pokazujemy, iż ubezpieczenie PZU Dom oferuje teraz jeszcze szerszy zakres ochrony w standardzie” – powiedziała dyrektor Biura Marketingu PZU Marta Strzyżewska, cytowana w komunikacie.
Grupa PZU jest największą instytucją finansową w Europie Środkowo-Wschodniej. Spółka jest notowana na GPW od 2010 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20.
(ISBnews)