Aplikacja AiHome pomoże pracownikom PZU w wycenie uszkodzonych sprzętów RTV/AGD
PZU wprowadza aplikację do likwidacji szkód w mieszkaniach, która pomoże w pracy opiekunom klienta. W oprogramowaniu, przygotowanym we współpracy ze szwedzkim insurtechem Upptec, wykorzystano sztuczną inteligencję do oceny szkody w ruchomościach domowych.
Przeczytajcie także: PZU wprowadza aplikację do wykrywania nowotworów skóry
Aplikacja o nazwie AiHome ma pomóc pracownikom PZU wyceniającym wyposażenia domów, a szczególnie sprzęt RTV i AGD. Na platformie znajdą wszystkie dostępne w Polsce produkty z prostą wyszukiwarką. W przypadku sprzętów, które nie są już produkowane, aplikacja zaproponuje zamiennik. Dzięki codziennej aktualizacji cen od wiodących sprzedawców wyceny mają być adekwatne do szkody klienta, a przy tym jednolite. Wszyscy likwidatorzy otrzymają te same dane.
Użytkownik programu może wygenerować raport z wyceny zawierający wszystkie ważne informacje dla ubezpieczyciela i dla klienta. Może też wskazać klientowi, gdzie może kupić nowy produkt, który został uszkodzony.
Przeczytajcie także: PZU wyceni szkody w pojeździe na podstawie zdjęć
Z perspektywy ubezpieczyciela istotną zaletą nowego rozwiązania jest to, iż aplikacja automatycznie podaje dane do wyceny. Pracownik PZU nie musi ich samodzielnie uwzględniać i przeliczać, co przyspiesza obsługę i ogranicza potencjalne błędy. W ciągu ostatniego roku aplikacja była testowana przez ubezpieczyciela, który porównywał wyniki funkcjonowania programu ze standardowymi sposobami wyceny. Teraz zostanie udostępniona wszystkim opiekunom klienta i będzie wykorzystywana do kwalifikujących się szkód.