Qantas zamienia starego Boeinga 717 na nowego Airbusa A220

1 rok temu

Qantas żegna się z pierwszym w Australii Boeingiem 717. Boeing 717 był wiernym sługą linii lotniczych Qantas przez ponad 20 lat, ale nadszedł już czas, by ustąpić miejsca Airbusowi A220.

Qantas wycofał samolot Boeing 717

Qantas wycofał ze swojej floty pierwszego zarejestrowanego w Australii Boeinga 717. Samolot MSN 55054 został zbudowany w ubiegłym wieku (1999) i przybył do Australii w kwietniu 2000 roku, dołączając do floty Impulse Airlines. Jak informuje portal Simple Flying, po przejęciu linii lotniczych Impulse Airlines, model 717-200 został przeniesiony do floty QantasLink w maju 2001 roku, a następnie dołączył do floty Jetstar, wykonując pierwszy lot nowej linii lotniczej w maju 2004 roku.

Qantas

W styczniu 2006 roku samolot otrzymał nową rejestrację VH-NXI i przez ostatnie szesnaście lat model 717-200, nazwany Blue Mountains na cześć parku narodowego wpisanego na listę światowego dziedzictwa UNESCO w Nowej Południowej Walii, latał na regionalnych i krajowych trasach dla QantasLink. Przez ponad dwie dekady odbył ponad 29 000 lotów i przewiózł ponad 1,6 miliona pasażerów dla Qantas i Jetstar.

Jak informuje portal Simple Flying, samolot jest trzecim Boeingiem 717, który opuszcza flotę i ma opuścić Australię w połowie czerwca, przed sprzedażą innemu dużemu przewoźnikowi. Qantas poinformował, iż ze względu na ograniczony zasięg samolotu, podczas podróży do nowego domu maszyna będzie musiała zatrzymać się aż osiem razy, aby zatankować paliwo. Samolot trafi bowiem do Ameryki Północnej i zaplanowano przystanki między innymi na Filipinach, w Japonii i Alasce.

Qantas

Wymiana floty przewoźnika

Ostatecznie wszystkie dwadzieścia samolotów 717 należących do QantasLink zostanie zastąpionych przez 29 samolotów Airbus A220 w ramach programu odnowy floty Qantas Project Winton. Jak informuje portal Simple Flying, pierwszy A220 ma zostać dostarczony jeszcze w tym roku, a później pierwszy z dwudziestu samolotów Airbus A321XLR ma zostać dostarczony pod koniec 2024 roku.

To znamienne, iż pierwszy Boeing 717 zarejestrowany w tym kraju ustępuje miejsca nowemu A220, który może operować na dwukrotnie większym zasięgu niż 717, pozwalając na otwarcie nowych krajowych i krótkodystansowych międzynarodowych tras. Qantas jest na początkowym etapie największego programu odnowy floty w swojej historii, obejmującego do 299 wąskokadłubowych samolotów, których dostawy rozłożono na ponad 10 lat, oraz A350, które będą obsługiwać nasze loty projektu Sunrise. To niesamowicie ekscytujący czas zarówno dla naszych pracowników, jak i dla naszych klientów, ponieważ te nowe samoloty tworzą więcej możliwości – powiedział Alan Joyce, CEO Grupy Qantas.

Grupa Qantas, która obejmuje również Jetstar, otrzymuje nowy samolot średnio co trzy tygodnie i tak będzie przez kolejne lata. Grupa otrzymała cztery nowe samoloty w 2023 roku i wprowadzi do floty kolejne osiem przed końcem roku.

Qantas

Linie Qantas straciły przez COVID blisko 7 miliardów dolarów

Idź do oryginalnego materiału