Grupa InPost konsekwentnie rozwija swoją sieć „Out of Home” (OOH) i zwiększa obecność na rynkach zagranicznych. W Wielkiej Brytanii Firma ma już 12 000 maszyn Paczkomat, a We Francji, spółka zależna Grupy InPost Mondial Relay zwiększyła liczbę urządzeń do 9000.
– Nasze urządzenia Paczkomat stają się pierwszym wyborem dla milionów konsumentów w całej Europie. Po sukcesie w Polsce konsekwentnie realizujemy naszą wizję budowy najbardziej dostępnej i nowoczesnej sieci out-of-home w Europie. Dynamiczny wzrost liczby maszyn w Wielkiej Brytanii i Francji to odpowiedź na rosnące oczekiwania klientów, którzy coraz częściej wybierają tę szybką, wygodną i niezawodną formę dostawy. Nie zatrzymujemy się, dalej rozwijamy naszą infrastrukturę, koncentrując się na kluczowych rynkach, które mają największy potencjał wzrostu – skomentował Rafał Brzoska, założyciel i CEO InPost.
Mocna pozycja w UK i Francji
W Wielkiej Brytanii InPost umacnia swoją pozycję wśród wiodących platform logistycznych e-commerce. Akwizycja firmy Yodel umożliwiła integrację dostaw do maszyn Paczkomat z tradycyjnymi dostawami do drzwi tworząc elastyczną i kompleksową ofertę dla sprzedawców internetowych i konsumentów. Tylko w samym drugim kwartale 2025 roku InPost UK obsłużył ponad 65 milionów przesyłek, notując 177 proc. wzrost rok do roku.

Na rynku francuskim, gdzie działalność prowadzi Mondial Relay, także widać wzrost zapotrzebowania na automaty paczkowe. Według badań już 56 proc. mieszkańców Francji deklaruje, iż preferuje dostawę poza domem, a aż 75 proc. korzystało z urządzeń paczkowych w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Co więcej, 93 proc. użytkowników planuje ponowne skorzystanie z tej formy dostawy. W odpowiedzi na rosnące potrzeby rynku liczba urządzeń Paczkomat potroiła się we Francji w ciągu zaledwie trzech lat.
Podbój europejskich rynków
Grupa InPost utrzymuje mocną pozycję także na pozostałych rynkach zagranicznych. We Włoszech łączna liczba punktów OOH zbliża się do 10 000, z czego prawie połowa to maszyny Paczkomat. Na Półwyspie Iberyjskim jest już ponad 12 000 punktów OOH, w tym 3 000 urządzeń Paczkomat. W lipcu 2025 roku Grupa InPost przejęła dodatkowo hiszpańską spółkę Sending, rozszerzając działalność o usługi kurierskie, fulfillment oraz 24-godzinne dostawy do drzwi.
Na początku września br. Grupa InPost ogłosiła również strategiczną inwestycję w firmę Bloq.it – dostawcę automatów paczkowych. Partnerstwo to przyspieszy ekspansję sieci i umożliwi instalację maszyn w miejscach wcześniej niedostępnych dla tradycyjnych rozwiązań logistycznych, wzmacniając pozycję Grupy InPost jako lidera nowoczesnych dostaw w Europie. Obecnie InPost dysponuje siecią blisko 90 000 punktów OOH w całej Europie, w tym około 57 000 maszyn Paczkomat, i dalej kontynuuje ekspansję.

11 godzin temu








