Rail Baltica – na linii do Białegostoku otwarto prawie wszystkie wiadukty

3 tygodni temu

Po otwarciu dwóch kolejnych wiaduktów, wszystkie takie obiekty są już dostępne na linii Rail Baltica od Czyżewa do Łap. Na podlaskim odcinku tego szlaku oddano 22 z 25 bezkolizyjnych skrzyżowań. Kończy się czas przejazdów w poziomie szyn.

Wiadukt w Dąbrowie-Łazach o długości 80 m (z drogami dojazdowymi to 900 m) ma jedną dwupasową jezdnię i ciąg pieszo-rowerowy. Obiekt wybudowano w pobliżu przystanku kolejowego, do którego prowadzą schody i pochylnie. Wartość zadania wyniosła 24,7 mln zł.

W sąsiedztwie wsi Szepietowo-Janówka powstał wiadukt drogowy nad szlakiem Rail Baltica. Wraz z dojazdami liczy 1100 m. Poza przeprawą wykonano nowe odcinki dróg lokalnych równolegle do torów. Koszt robót to 20 mln zł.

Z 25 bezkolizyjnych skrzyżowań dla pojazdów w budowie są wiadukt nad linią kolejową w Trypuciach i tunele pod torami w Łapach i Baciutach. Dla pieszych i rowerzystów dodatkowo przeznaczono 14 przejść podziemnych, głównie przy stacjach i przystankach.

Dwupoziomowe przeprawy są niezbędne, za względu na prędkość pociągów. A ta wyniesie na linii Rail Baltica Czyżew–Białystok do 200 km/godz. Likwidacja przejazdów kolejowo-drogowych usprawnia ruch drogowy i kolejowy, zwiększa też bezpieczeństwo.

Modernizacja linii E75 Czyżew–Białystok to inwestycja o wartości 3,4 mld zł. Wszystkie prace zakończą się w tym roku. Przedsięwzięcie jest współfinansowane ze środków instrumentu CEF „Łącząc Europę” (ang. Connecting Europe Facility – CEF).

Przeczytaj także: Warszawa – dwa tunele i wiadukt zastąpią przejazdy przez tory

Idź do oryginalnego materiału