Rail Baltica – otwarto dwa wiadukty nad linią Czyżew–Białystok

2 tygodni temu

W Dąbrowie-Kitach wiadukt wybudowano w pobliżu przystanku kolejowego. Można się do niego dostać korzystając z pochylni i schodów. W sąsiedztwie postawiono parking z 22 miejscami postojowymi. Przeprawa i drogi dojazdowe mają łącznie 640 m długości, a sam obiekt liczy 115 m. Znajduje się tu jedna dwupasowa jezdnia i ciąg pieszo-rowerowy. Roboty pochłonęły 25,8 mln zł.

100-metrowy wiadukt drogowy (440 m z drogami dojazdowymi) powstał we wsi Porośl-Kije. Tu także jest jedna jezdnia i trasa dla pieszych oraz rowerzystów. Przeprawa nad szlakiem Rail Baltica łączy się z drogami równoległymi po obu stronach torów. Koszt budowy wyniósł 16,6 mln zł.

Budowa skrzyżowań bezkolizyjnych (wiaduktów i tuneli) jest koniecznością w przypadku linii kolejowych przygotowanych do prędkości maksymalnej 200 km/godz. Eliminują przejazdy kolejowo-drogowe, co usprawnia ruch pojazdów i pociągów. Na podlaskiej linii Rail Baltica Czyżew–Białystok docelowo będzie 25 takich obiektów.

Modernizacja odcinka linii kolejowej Rail Baltica między Czyżewem a Białymstokiem pochłonie 3,4 mld zł. Cała inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych ma potrwać do końca 2024 r. Przedsięwzięcie uzyskało dofinansowanie z unijnego instrumentu CEF „Łącząc Europę”.

Kilka zdjęć nowych wiaduktów

Przeczytaj także: Koleje wydadzą 5 mld zł na inwestycje w województwie śląskim

Idź do oryginalnego materiału