Rail Baltica. Rekordowy przetarg w Polsce [MAPA]

1 dzień temu

Pracami objętych zostanie osiem stacji oraz 10 przystanków. Przewidziano budowę 12 wiaduktów kolejowych oraz 20 drogowych, jak również 12 przejść pod torami. W Podlasku i Lipińskich Małych powstaną stacje techniczne, które zapewnią dodatkowe możliwości mijania się pociągów. Docelowo nadzór nad trasą do Ełku, zamiast dotychczasowych nastawni, przejmie lokalne centrum sterowania w Białymstoku.

Podróż z Białegostoku do Ełku, z prędkością do 200 km/godz., zajmować ma 55 min, czyli o 30 min mniej niż obecnie. Zmodernizowana linia będzie też przystosowana do jazdy składów towarowych o prędkości do 120 km/godz. i długości 750 m.

W przetargu nie mogą brać udziału firmy mają siedzibę poza Unią Europejską, Europejskim Obszarem Gospodarczym oraz podmioty z państw, które nie są objęte porozumieniem o zamówieniach rządowych w ramach Światowej Organizacji Handlu. Ma to związek z niedawnym wyrokiem Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej. Roboty budowlane zaplanowano do 2029 r.

Rail Baltica

To element projektu Rail Baltica, czyli transeuropejskiego korytarza, który w przyszłości połączy Niemcy, Polskę, Litwę, Łotwę, Estonię oraz w dalszej perspektywie – Finlandię. W naszym kraju zmodernizowano już dwa odcinki: od Warszawy Rembertowa do Sadownego oraz od Sadownego do Czyżewa. Obecnie prace toczą się od Czyżewa do Białegostoku. W planach są jeszcze na fragmentach Białystok–Ełk oraz Ełk–Trakiszki.

Idź do oryginalnego materiału