Rajd wysokich wyników: akcje spółek gamingowych rosną czterokrotnie szybciej niż indeks S&P 500

1 dzień temu

Jak wynika z analizy przeprowadzonej przez platformę inwestycyjną eToro w przededniu premiery konsoli nowej generacji Nintendo Switch, czołowe globalne spółki gamingowe notują wzrosty znacznie powyżej wyników głównego indeksu giełdy nowojorskiej.


W pigułce:

  • Wiodące spółki z branży gier wideo zyskały średnio 46 proc. w ciągu ostatnich 12 miesięcy, podczas gdy indeks S&P 500 wzrósł o 12 proc., NASDAQ o 13 proc., a FTSE 100 o 5 proc.
  • Capcom i Konami osiągnęły trzycyfrowe stopy zwrotu w horyzoncie pięcioletnim – odpowiednio 338 proc. i 438 proc. – co podkreśla długoterminowy potencjał wzrostowy całego sektora.

Spółki gamingowe imponują wynikami

Choć indeks S&P 500 zapewnił inwestorom w ostatnich 12 miesiącach solidny zwrot całkowity na poziomie 12 proc., rewaloryzacja sektora gier napędzana jest przez stabilne przychody z kanałów cyfrowych, rozwój franczyz przenikających do kina oraz zrównoważony, zdyscyplinowany wzrost.

eToro zbudowało koszyk ośmiu czołowych spółek z branży – Nintendo, Sony, Capcom, Electronic Arts, Take-Two Interactive, Roblox, Ubisoft i Konami. W ostatnich 12 miesiącach koszyk ten wzrósł o 46 proc., w ciągu trzech lat o 76 proc., a w ujęciu pięcioletnim aż o 141 proc. – zdecydowanie przewyższając stopy zwrotu NASDAQ (13 proc.) i FTSE 100 (5 proc.) w tym samym czasie.

– Ponadprzeciętne wyniki akcji gamingowych w 2025 r. to nie tylko efekt cyklicznych impulsów, takich jak premiery hitów pokroju GTA VI czy nadchodzącego Switcha 2 – mówi Lale Akoner, globalna analityk rynkowa w eToro. – Mamy do czynienia ze strukturalną rewaloryzacją całego sektora. Przejście na dystrybucję cyfrową i modele usług live-service zmieniły wydawców gier, wcześniej zależnych od pojedynczych sukcesów, w maszyny generujące stabilne, powtarzalne przychody. Capcom, którego sprzedaż cyfrowa stanowi dziś 78 proc. przychodów, ustanowił nowy punkt odniesienia dla całej branży.


PRZECZYTAJ: Jak inwestować w gaming? Wszystko o inwestowaniu w spółki gamingowe [Poradnik]


Czołowe spółki z branży gier przewyższyły indeks S&P 500 około czterokrotnie w ujęciu rocznym, 1,5-krotnie w perspektywie trzyletniej i 1,4-krotnie w pięcioletniej, co odzwierciedla rosnące zainteresowanie inwestorów akcjami z segmentu rozrywki interaktywnej – w przededniu premiery nowej konsoli Nintendo i bogatego kalendarza wydawniczego.

Lale Akoner dodaje:

– Te franczyzy wychodzą poza ramy konsol – od ekranizacji filmowych i aplikacji mobilnych po parki rozrywki – tworząc liczne kanały monetyzacji, które stabilizują wyniki finansowe. Szczególnie wydawcy z Japonii łączą dojrzałość modelu biznesowego z dyscypliną kosztową i stabilnym zatrudnieniem, unikając nadmiernej ekspansji, która w tej chwili zmusza wielu amerykańskich konkurentów do redukcji zatrudnienia. W rezultacie inwestorzy coraz częściej postrzegają branżę gier nie jako spekulację na kolejnym hicie, ale jako trwałą i perspektywiczną historię wzrostu.

Porównanie koszyka spółek gamingowych z głównymi indeksami giełdowymi

Koszyk / indeks

Zwrot w 1 rok

Zwrot w 3 lata

Zwrot w 5 lat

Koszyk gamingowy

46%

76%

141%

FTSE 100

5%

18%

44%

S&P 500

12%

52%

101%

NASDAQ

13%

78%

121%

Dane na dzień zamknięcia rynku: 23.05.2025 r. Wyniki indeksów liczone w dolarach.

Wyniki spółek wchodzących w skład globalnego koszyka gamingowego

Spółka

Zwrot w 1 rok

Zwrot w 3 lata

Zwrot w 5 lat

Nintendo

32%

97%

151%

Sony

42%

59%

171%

Capcom

52%

132%

338%

Electronic Arts

17%

16%

26%

Take-Two

57%

105%

69%

Roblox

151%

158%

17%

Ubisoft

-52%

-78%

-85%

Konami

69%

116%

438%

Dane o cenach akcji na dzień 20.05.2025 r. Wyniki podane w dolarach amerykańskich.

Idź do oryginalnego materiału