Podczas testów dużych prędkości na linii dużych prędkości Erfurt-Halle-Lipsk, nowy pociąg testowy ICE-S firmy DB z pojazdem testowym Velaro Novo, znany jako EWET firmy Siemens Mobility, osiągnął historyczny kamień milowy: Przy prędkości 405 km/h, ICE-S z pojazdem testowym Velaro Novo wyraźnie przekroczył poprzedni rekord prędkości na tej trasie.
Celem dwudniowych przejazdów, przeprowadzonych wspólnie przez Siemens Mobility z DB InfraGo i DB-Systemtechnik, były testy innowacyjnych komponentów i systemów w rzeczywistych warunkach dużych prędkości, szczególnie w obszarach aerodynamiki, akustyki i zachowania podczas jazdy.
Testy opierają się na wstępnym projekcie, w którym osiągnięto już prędkości do 360 km/h. Zebrane dane służą do walidacji narzędzi obliczeniowych i symulacyjnych oraz pomagają zidentyfikować potencjał wzrostu prędkości w regularnych operacjach.
Udane jazdy testowe naszego wagonu testowego Velaro Novo na prędkość 405,0 km/h, w imponujący sposób demonstrują osiągi naszej najnowszej generacji pociągów dużych prędkości. Naszym celem było uzyskanie dogłębnego wglądu w akustykę, aerodynamikę i zachowanie podczas jazdy z ekstremalnymi prędkościami – osiągnęliśmy ten cel dzięki doskonałej współpracy z DB InfraGO AG i DB Systemtechnik. Velaro Novo zrewolucjonizuje technologię transportu kolejowego, wyznaczając nowe standardy w zakresie przepustowości, oszczędności i wydajności. Takie innowacje są kluczem do zrównoważonej i zorientowanej na przyszłość mobilności – powiedział Thomas Graetz, szef działu kolei dużych prędkości i międzymiastowych w Siemens Mobility.



Źródło: Siemens Mobility
Fot. Siemens Mobility
Zobacz również: