Fundusz private equity MCI.EuroVentures 1.0 zawarł umowę kupna 55 proc. udziałów w spółce NTFY (Nice To Fit You). To jeden z liderów gwałtownie rosnącego rynku diet pudełkowych w Polsce. Kwota wykupu ma wynieść ok. 186 mln zł. Transakcja wymaga jeszcze otrzymania zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Dla MCI będzie to kolejna transakcja w branży food e-commerce od czasu udanej inwestycji we Frisco.pl – krajowego lidera rynku zakupów spożywczych on-line, który w 2020 roku został sprzedany Grupie Eurocash.
Spółka NTFY działa pod marką Nice To Fit You na gwałtownie rosnącym rynku cateringu dietetycznego. Celem MCI jest wsparcie rozwoju NTFY jako jednej z najsilniejszych marek cyfrowych polskiego sektora food e-commerce z możliwością ekspansji międzynarodowej.
Dynamiczny rozwój rynku diet pudełkowych
Rynek diet pudełkowych rozwija się dynamicznie i wzrósł ponad trzykrotnie w okresie ostatnich 5 lat. Dźwignią rozwoju branży jest rosnąca popularność wśród Polaków usługi zamawiania gotowych posiłków oraz zdrowego odżywiania. Nice To Fit You oferuje wysokiej jakości diety w Polsce, Czechach i Niemczech.
– NTFY to historycznie największa inwestycja MCI o wartości zaangażowanego kapitału ok. 186 mln zł wspierana finansowaniem dłużnym w strukturze wykupu lewarowanego tzw. LBO. To już 4 transakcja w ostatnich 4 kwartałach po Webcon i Profitroom i Focusie. Jest to zgodne ze strategią funduszu, zakładającą 2-3 inwestycje rocznie. Wspólnie z naszymi partnerami oraz profesjonalnym zespołem NTFY planujemy wesprzeć spółkę w dalszym rozwoju jako wiodącej marki cyfrowej rynku food e-commerce w Polsce – mówi Paweł Borys, partner zarządzający w MCI.
– Nice To Fit You jest jednym z liderów cateringów dietetycznych i najdłużej działającym podmiotem tego typu na polskim rynku. Rozwojowi sektora będą sprzyjać takie trendy, jak postępujący zwrot w stronę wygodnego żywienia, szczególnie silny wśród nowych pokoleń, migracja do największych miast i dalsze bogacenie się społeczeństwa. Uważamy, iż głównymi beneficjentami rosnącej popularności cateringów dietetycznych będą najlepiej zarządzane spółki z odpowiednio dużą skalą działalności jak Nice To Fit You – mówi Paweł Sikorski, partner inwestycyjny w MCI.
Kolejny etap rozwoju
Spółka NTFY jako pierwsza w branży stworzyła opcję wyboru menu bez której dziś wielu nie wyobraża sobie korzystania z tego typu usług. Znakiem rozpoznawczym marki jest wysoka jakość posiłków, co pozwoliło Nice To Fit You na zbudowanie dużej i lojalnej bazy klientów szczególnie w największych miastach. MCI planuje długoterminowo inwestować w rozwój NTFY. Założyciele spółki Sebastian Rabiej i Radosław Jeżak pozostaną przez cały czas aktywnymi akcjonariuszami, posiadającymi 45 proc. udziałów.
– Jesteśmy dumni z roli jaką Nice To Fit You odegrało w zbudowaniu całej branży cateringów dietetycznych w Polsce oraz obecnej pozycji marki wypracowanej na przestrzeni lat. Mamy świetny zespół i wierzymy, iż to adekwatny moment na rozpoczęcie kolejnego etapu w rozwoju firmy we współpracy z tak doświadczonym i profesjonalnym partnerem kapitałowym jakim jest MCI – mówi Sebastian Rabiej, jeden z założycieli Nice To Fit You.