Rekordowe wzrosty Shopera. Spółka stawia na AI i cross-border

3 miesięcy temu

Klienci Shopera wygenerowali rekordowo wysoką sprzedaż w drugim kwartale 2024 r. Spółka pochwaliła się kilkukrotnie wyższym od konkurencji wzrostem GMV omnichannel, które wyniosło 3,5 mld złotych, rosnąc 61 proc. rok do roku.

7 sierpnia 2024 roku Shoper opublikował wstępne wyniki finansowe za drugi kwartał 2024 r. Spółka osiągnęła rekordowe wzrosty w każdym ze wskaźników. GMV omnichannel (łączna wartość transakcji wygenerowanych przez sklepy działające na platformie Shoper, wraz z uwzględnieniem dodatkowych kanałów, tj. marketplace czy porównywarki cenowe) wyniosło 3,5 mld zł, co oznacza wzrost o 61 proc. względem analogicznego okresu w poprzednim roku.

Rekordowe wyniki

Imponujący wynik zanotowało również GMV sklepów (czyli łączna wartość sprzedaży wygenerowana przez sklepy internetowe działające na platformie Shoper), które wyniosło 2,6 mld zł, wskazując na 35 proc. wzrost względem drugiego kwartału poprzedniego roku.

– Wzrosty sprzedaży sklepów internetowych działających na platformie Shoper są kilkukrotnie wyższe od konkurencji. To pokazuje, iż wprowadzane innowacje realnie wpływają na efektywność sprzedażową zarówno właścicieli sklepów, jak i wzrost przychodów Spółki. – komentuje Piotr Biczysko, CFO Shoper. – Cieszy nas również wysoka rentowność, wyrażona w skorygowanym wyniku EBITDA.

Spółka pochwaliła się wysoką rentownością, EBITDA skorygowana osiągnęła 15,8 mln złotych, co oznacza 32 proc. wzrost względem analogicznego okresu w roku poprzednim.

Shoper stawia na rozwój platformy oraz AI

W maju tego roku Shoper poinformował o otwarciu nowego centrum kompetencyjnego w Poznaniu, które zgromadzi specjalistów ds. sztucznej inteligencji. W czerwcu Spółka ogłosiła aktualizację silnika Shoper o nazwie Storefront. Nowy silnik jest zgodny z najnowszymi światowymi standardami w projektowaniu e-sklepów, a sama technologia zapewnia szybkość i wydajność.

– Liczba właścicieli sklepów na naszej platformie, korzystających z aktualizacji Storefront przekroczyła 500 sklepów i ciągle rośnie. Technologia jest rewolucyjna jeżeli chodzi o polski rynek. System powstał we współpracy ze sprzedawcami i już teraz widzimy, iż ten model wprowadzania innowacji jest optymalny. Storefront ma realny wpływ na efektywność sprzedażową. – komentuje Paweł Rybak, CCO Shoper.

Plany Shopera na sprzedaż międzynarodową

W czerwcu Shoper ogłosił współpracę z XBS Group, która umożliwi klientom Spółki outsourcing logistyki. To pierwsza tego typu usługa w portfolio Shopera. Dodatkowo spółka pochwaliła się pracami nad wprowadzeniem usługi Shoper Broker, uwzględniającej nowych operatorów logistycznych.

To kolejny krok w stronę rozwoju oferty cross-border. Shoper zapowiedział nowe partnerstwa z wiodącymi firmami międzynarodowymi, odpowiadającymi za logistykę oraz płatności. Czytamy także o planach wdrożenia obsługi walut obcych w ramach Shoper Płatności.

– Dostrzegamy, jak dynamicznie zmienia się rynek i widzimy duży potencjał w rozwoju usług związanych ze sprzedażą zagraniczną – komentuje Paweł Rybak, CCO Shoper. – Sygnały od naszych klientów, wysokie wskaźniki GMV omnichannel Shopera oraz dane rynkowe wyraźnie pokazują, iż sprzedaż wielokanałowa to bardzo silny i istotny segment biznesu – dodaje.

Idź do oryginalnego materiału