
Czy to dobry czas na renowację ciągnika i ochronę przed korozją? Najlepszy. Przedstawiamy Ci kilka wskazówek, które pomogą uzyskać profesjonalny efekt końcowy.
Renowacja maszyn rolniczych – jaki rodzaj farby wybrać?
Na początku zdecyduj, czy chcesz odnowić niewielką powierzchnię, czy pomalować cały pojazd.
- Malowanie niewielkich powierzchni
Jeśli planujesz wykonać konkretne, szczegółowe zadanie, takie jak naprawa uszkodzeń spowodowanych uderzeniami lub zadrapaniami, najlepszą metodą będzie wykonanie tzw. zaprawek malarskich. Wystarczy dokładnie oczyścić obrabianą powierzchnię, odtłuścić
i użyć farby w spray-u. Odpowiedni dobór koloru zapewni skorzystanie z palety kolorów RAL firmy Kramp lub z oferty farb przypisanych do danych producentów.
- Malowanie całego pojazdu
Jeśli Twoim celem jest odnowienie powierzchni całego pojazdu, idealnym rozwiązaniem będzie farba w puszce o pojemności 1 litra lub jej wielokrotności, w zależności od wielkości powierzchni. W tym przypadku pojazd należy najpierw przygotować, szlifując go, oczyszczając, odtłuszczając i nakładając podkład metodą natryskową. Przygotowanie karoserii przed malowaniem jest podstawowym krokiem do uzyskania optymalnego rezultatu. Proces ten polega na usunięciu starej farby i innych zanieczyszczeń, które mogą wpłynąć na ostateczny efekt malowania. Nieprawidłowo przeprowadzona faza przygotowawcza może prowadzić do łuszczenia się farby lub tworzenia się pęcherzyków, a jeżeli tak się stanie, praca pójdzie na marne.
Znajdź odpowiedni kolor
Podstawą udanej renowacji jest odpowiedni wybór koloru. Firma Kramp oferuje 2 sposoby:
- Według palety RAL – uniwersalny system kolorów, za pomocą którego możesz precyzyjnie dobrać odcień do marki ciągników i maszyn dostępnych na rynku, 4 pierwsze cyfry oznaczają odcień.
- Według kolorów producenta – jeżeli chcesz by Twoja maszyna wyglądała tak, jak po wyjeździe z fabryki.
Jeśli nie masz pewności co do odpowiedniego odcienia, możesz również zamówić paletę odcieni kolorów. Próbnik pozwoli Ci dopasować odcień, jeszcze przed zakupem farby.
Renowacja maszyn rolniczych – jak nakładać farbę?
W tym momencie ważne jest, aby zakryć i zabezpieczyć wszystkie części pojazdu, które nie mają być pomalowane. Pamiętaj – maluj tylko w dobrze wentylowanym pomieszczeniu, aby uniknąć zatrucia.
Jeśli planujesz pomalować cały pojazd lub maszynę, zalecamy użycie specjalnego pistoletu natryskowego do karoserii, aby zapewnić optymalne rozprowadzenie farby. Najlepiej nakładać farbę poziomymi ruchami, bez przerywania i unikać nakładania jej dwukrotnie na ten sam obszar. Po nałożeniu pierwszej warstwy należy odczekać aż wyschnie lub nakładać tzw. metodą „na mokro” drugą warstwę. Do farby podkładowej zalecany jest rozcieńczalnik Kramp, do lakieru najlepiej użyć utwardzacza Kramp który przyśpieszy proces schnięcia, uwydatni połysk i wzmocni powierzchnię lakieru. Zarówno rozcieńczalnik, jak i utwardzacz posiadają taką samą bazę jak farba (żywica akrylowa). To gwarantuje nam rewelacyjny efekt końcowy i mocną przyczepność poszczególnych warstw.
Spraye do napraw kosmetycznych
Coraz większą popularnością w warsztatach i wyspecjalizowanych zakładach lakierniczych cieszą się spraye Kramp. Mechanicy cenią je za wygodę, szybkość aplikacji i prostą możliwość przywrócenia maszynie estetycznego wyglądu – podkreśla Łukasz Kamiński z Kramp Polska.
Na koniec…
Pamiętaj, podczas całego procesu malowania zaleca się stosowanie odpowiedniego sprzętu ochronnego (okulary ochronne, maska filtrująca, rękawice), aby zapewnić sobie bezpieczeństwo.
Wszystkie wymienione produkty kupisz w sklepie www.kramp.com. jeżeli nie jesteś klientem hurtowym, zapraszamy do dealerów Kramp i sklepów Powered by Kramp w całej Polsce.
Więcej przydatnych porad znajdziesz w Centrum Wiedzy.