Revolut, globalna firma technologiczno-finansowa i aplikacja, z której korzysta ponad 50 milionów klientów na świecie oraz licencjonowany europejski bank, gdzie swoje konto ma ponad 4 miliony polskich klientów, ogłosił plany na 2025 rok.
Podczas weekendowych spotkań i koncertów The Revolutionaries w Londynie, z okazji przekroczenia progu 50 milionów klientów na świecie, współzałożyciele Revolut – Nik Storoński i Wład Jacenko – wyszli na scenę by podzielić się wizją rozwoju usług firmy w 2025 r. Na liście priorytetów znalazły się: kredyty hipoteczne dostępne w telefonie, szersze wykorzystanie sztucznej inteligencji w aplikacji (AI) i sieć bankomatów.
Revolut, który koncentrował się w 2024 roku na budowaniu skali – do firmy dołączyło od stycznia, do tej pory, ponad 10 milionów nowych klientów – chce przyspieszyć tempo tworzenia i udostępniania innowacji produktowych. Celem jest budowanie przewagi w zakresie user experience (UX), dodanie do oferty kolejnych unikalnych na rynku funkcji i budowanie pozycji pierwszego “prawdziwie globalnego banku”.
Kluczowe inicjatywy wymienione w trakcie wydarzenia:
AI
Revolut planuje w jeszcze szerszym stopniu wykorzystać sztuczną inteligencję. W aplikacji ma pojawić się asystent finansowy, który dopasuje usługi do indywidualnych potrzeb i preferencji klientów – poprowadzi w kierunku zdrowych nawyków finansowych, wyposaży w dane do podejmowania lepszych decyzji i ułatwi zarządzanie pieniędzmi. Nowa funkcja będzie udostępniana stopniowo w przyszłym roku i rozwijana wraz z nowymi możliwościami, które niesie postęp w zakresie AI. Celem jest uproszczenie finansów osobistych.
Kredyty hipoteczne
Revolut Bank UAB chce stać się bankiem pierwszego wyboru. Konsekwentnie rozwija ofertę klasycznych usług bankowych dostępnych z poziomu aplikacji, np. kredytów. Polacy znają i korzystają już z jego kart kredytowych, kredytów konsumenckich czy kredytów konsolidacyjnych. W weekend, padła jednak na scenie zapowiedź włączenia do oferty nowego produktu: kredytów hipotecznych. Pilotażowym rynkiem w 2025 roku będzie Litwa, a następnie Irlandia i Francja. Celem jest dostarczenie najszybszego na rynku, w pełni cyfrowego produktu hipotecznego, z natychmiastową decyzją wstępną oraz finalną ofertą w ciągu 1 dnia roboczego (uwarunkowaną wyceną aktywów i niezbędnymi elementami kontroli). Kredyty hipoteczne będą ważnym elementem kompleksowej oferty kredytowej, którą bank buduje w Europie. Niewykluczone, iż w przyszłorocznej ofercie pojawi się także overdraft (czyli limit w rachunku bieżącym).
Bankomaty
W 2025 roku na ulicach europejskich miast pojawią się ultra-nowoczesne bankomaty z logo Revolut. Pilotaż odbędzie się w Hiszpanii na początku przyszłego roku. Sieć bankomatów Revolut będzie wydawać zarówno gotówkę jak i karty płatnicze. W przyszłości, maszyny Revolut mają także przyjmować wpłaty gotówkowe. By zwiększyć bezpieczeństwo, firma rozważa zastosowanie w nich biometrii rozpoznawania twarzy (w celu potwierdzenia tożsamości osoby wypłacającej/wpłacającej gotówkę).
Revolut Business
Nik Storoński i Wład Jacenko zapowiedzieli też, iż w 2025 roku Revolut Business udostępni swój pierwszy produkt kredytowy dla firm w Europie. Ponadto, celem jest dostarczenie klientom korporacyjnym jednych z najlepiej oprocentowanych kont oszczędnościowych na wszystkich rynkach w EU. Revolut Business skupi się też na branżach, takich jak gastronomia czy handel detaliczny. Zaoferuje im pomoc w zakresie zarządzania operacjami finansowymi w restauracjach i sklepach dzięki platformie Revolut Kiosk. Możliwe innowacje obejmują zastosowanie nowych metod autoryzacji i płatności biometrycznych. Priorytetem pozostanie też rozwój bramki Revolut Pay do transakcji online, dodanie nowych metod płatności, a także usług BNPL (tzw. “kup teraz, zapłać później” lub odroczonej płatności).
“Rok 2024 był wyjątkowy dla Revolut. Zdobyliśmy zaufanie milionów nowych klientów. Wprowadziliśmy na rynek wiele przydatnych usług i innowacyjnych produktów. Rok 2025 będzie jeszcze bardziej przełomowy. Chcemy zrewolucjonizować tradycyjną bankowość, z korzyścią dla ludzi. Jesteśmy na dobrej drodze, aby to osiągnąć” – powiedział Nik Storoński, współzałożyciel i CEO w Revolut.
“Revolut zmienia oblicze finansów. W ciągu niecałej dekady do Revolut dołączyło 50 milionów klientów. To dowód, iż konsumenci chcą osiągać więcej korzyści ze swoich pieniędzy. W ten weekend, podczas spotkań i koncertów The Revolutionaries w Londynie świętujemy ten sukces. Prawda jest jednak taka, iż już myślimy co dalej – naszym kolejnym celem jest próg 100 milionów klientów i stanie się pierwszym prawdziwie globalnym bankiem” – powiedział Antoine Le Nel, Chief Growth and Marketing Officer, Partner w Revolut.
Revolut przedstawił swoją wizję rozwoju na 2025 rok podczas 2-dniowego wydarzenia The Revolutionaries w ten weekend w Londynie. Podczas serii spotkań i koncertów w Outernet London wystąpiły osobistości ze świata muzyki, sportu, mody, podróży, gamingu, biznesu, designu i sztuki. Finałowym akcentem był koncert Charli XCX, tuż przed rozpoczęciem trasy koncertowej artystki (na którą bilety są już wyprzedane). Więcej informacji na stronie wydarzenia: The Revolutionaries i platformach streamingowych, np. You Tube.
Źródło: Revolut.