MediaMarkt stawia na rozwój swojej platformy online, uruchamiając marketplace w Belgii, Polsce i Turcji. Dzięki innowacyjnemu podejściu i rozszerzaniu asortymentu, marka wzmacnia swoją pozycję na rynku e-commerce.
MediaMarkt uruchamia marketplace w Polsce
Marketplace MediaMarkt zapewnia klientom dostęp do szerokiej oferty produktów sprzedawanych zarówno przez sam sklep, jak i przez zewnętrznych dostawców. Po sukcesach w Niemczech, Austrii, Hiszpanii, Holandii i Włoszech, firma rozszerza działalność na kolejne rynki. W najbliższym czasie MediaMarkt uruchomi swój sklep internetowy w trzech nowych krajach: Belgii, Polsce i Turcji, oferując jeszcze szerszą gamę produktów i usług.
MediaMarkt odnotował wzrost przychodów ze sprzedaży na platformach marketplace. W poprzednim roku fiskalnym obroty na platformie internetowej podwoiły się, a firma nie zwalnia tempa. Według raportu rocznego Ceconomy, właściciela marek MediaMarkt i Saturn, przychody grupy wzrosły o 5,3% i osiągnęły 22,4 miliarda euro, z czego niemal 24% pochodziło z kanałów online. To wyraźny sygnał, iż inwestycje w e-commerce są kluczowym kierunkiem rozwoju firmy.
Obecnie platforma współpracuje z około 1600 sprzedawcami, którzy oferują ponad dwa miliony produktów. Rozszerzanie oferty ma na celu przyciągnięcie większej liczby klientów oraz zwiększenie konkurencyjności na dynamicznie rozwijającym się rynku.
Nowe cele i ambitne plany
MediaMarkt liczy, iż jego sklep internetowy pozwoli firmie na dalsze zwiększanie udziału sprzedaży online w ogólnych przychodach. Do 2026 roku gigant planuje osiągnąć wartość 750 milionów euro ze sprzedaży zewnętrznej realizowanej na marketplace. Osiągnięcie tego celu jest możliwe nie tylko dzięki rozszerzeniu działalności na rynki w Belgii, Polsce i Turcji to najważniejsze kroki w strategii firmy, ale także poszerzaniu oferty produktowej i integracji omnichannel. Połączenie zakupów online i offline zapewnia bowiem klientom wygodę i dostęp do pełnej oferty MediaMarkt.
Polscy klienci MediaMarkt mogą spodziewać się jeszcze bardziej kompleksowych usług w sklepie internetowym. Platforma zaoferuje szeroką gamę produktów z kategorii takich jak elektronika, sprzęt AGD, gry czy produkty do majsterkowania. Dodatkowo wprowadzone zostaną rozwiązania finansowe, które umożliwią wygodne formy płatności, na przykład na raty oraz usługi ubezpieczeniowe, które w tej chwili dostępne są na platformie w Niemczech, ale z czasem mają być wdrażane także w Polsce.
Rozporządzenie o bezpieczeństwie produktów już działa! Przed sklepami trudne wyzwanie
Znajdziesz nas w Google News