Rewolucja w programach lojalnościowych – jedzenie i zakupy w formie gry

7 godzin temu

Wolt, platforma do zamawiania jedzenia i zakupów z szybkim dowozem, wprowadził w kwietniu tego roku nowe rozwiązanie. Program Wolt Rewards zamienia codzienne korzystanie z aplikacji w ekscytującą grę, w której można zdobywać punkty, przechodzić na kolejne poziomy i korzystać z dodatkowych nagród.

Wykorzystanie mechanizmów takich jak animacje, zadania przypisane do konkretnych restauracji, nagrody za regularność czy zakupy w wybranych kategoriach wyróżnia go na tle innych programów lojalnościowych – czyniąc go jednym z najbardziej zaawansowanych i dostarczających najwięcej emocji systemów tego typu na rynku.

Rynek rośnie, oczekiwania się zmieniają

Europejski rynek programów lojalnościowych dynamicznie rośnie – jego wartość ma zwiększyć się z 19,64 mld dolarów w 2025 roku do 31,8 mld w 2029. Polskie dane potwierdzają ten kierunek – według badania ARC Rynek i Opinia z programów lojalnościowych korzysta już 72 proc. Polaków. Rosnące zainteresowanie zmienia także oczekiwania konsumentów, którzy poszukują dziś nie tylko rabatów, ale także spersonalizowanych, cyfrowych i angażujących doświadczeń. Właśnie w ten trend wpisuje się Wolt Rewards – odpowiadając na potrzebę większego zaangażowania, pozytywnych emocji i realnych benefitów za zakupowe wybory.

Jak to działa?

Wolt Rewards funkcjonuje jak gra, w której zamówienia zamieniają się w punkty. W aplikacji dostępne są cztery poziomy, a im wyższy z nich osiągnie użytkownik, tym szybciej rośnie liczba punktów zdobytych za zamówienia i wyzwania. Na początkowym poziomie można zdobyć 3 punkty za każde wydane 10 zł, a na najwyższym – aż 6.

Dodatkowych emocji – i punktów – dostarczają pojawiające się każdego miesiąca wyzwania. To mini misje premiujące np. zamawianie dań kuchni indyjskiej, meksykańskiej czy polskiej lub zakupy – na imprezę czy dla pupila. Ekstra punkty można zdobywać również za pierwsze zamówienie w miesiącu, regularność lub odkrywanie nowych miejsc. Postępy i aktualne zadania widoczne są w aplikacji, po kliknięciu w baner Wolt Rewards. Warto być na bieżąco, bo niektóre zadania mają wartość choćby 800 punktów.

Wolt stopniowo wdraża i udostępnia program użytkownikom. Platforma pracuje nad rozszerzeniem zasięgu Wolt Rewards.

Programy lojalnościowe to dziś standard, ale żeby naprawdę działały, muszą zaskakiwać i oferować coś więcej niż tylko zniżki. Polscy użytkownicy lubią promocje, ale coraz częściej szukają też rozwiązań, które są wygodne, motywujące i po prostu dobrze zaprojektowane. Często firmy skupiają się na zdobywaniu nowych klientów, zapominając o tych, którzy są z nimi najdłużej. W Wolt chcieliśmy to zmienić – dlatego stworzyliśmy Wolt Rewards z myślą o tych, którzy wracają do nas regularnie. Zależało nam, żeby korzystanie z aplikacji było jeszcze przyjemniejsze i bardziej opłacalne, a lojalność naprawdę się zwracała. To także długofalowe wsparcie dla naszych partnerów – restauracji i sklepów – którzy zyskują większą widoczność w aplikacji, częstsze zamówienia i realne narzędzia do rozwoju. Wierzymy, iż to program, który działa na korzyść wszystkich stron – mówi Agata Polityło, dyrektorka generalna w Wolt Polska.

Idź do oryginalnego materiału