Rewolucyjne zmiany w popularnym banku. Ci klienci nie będą mieli dostępu do bankowości internetowej

1 tydzień temu
Santander Bank Polska SA już niebawem wprowadzi w swoim regulaminie zmiany, które będą miały ogromny wpływ na korzystanie z bankowości elektronicznej. Odczują to przede wszystkim nowi klienci banku, przynajmniej na razie. Portal cashless.pl sugeruje, iż to pierwsza taka decyzja w Polsce.
Bankowość elektroniczna stała się ważnym elementem codzienności wielu osób. Służy nam do płacenia rachunków, robienia zakupów i wykonywania innych czynności związanych z finansami. W ogólnym ujęciu możemy podzielić ją na internetową i mobilną. W pierwszym przypadku dostęp do niej zyskujemy przez przeglądarkę internetową, zaś druga wymaga pobrania aplikacji mobilnej banku. Santander Bank Polska SA chce jednak ten wybór ograniczyć.


REKLAMA


Zobacz wideo Łukasz Nowatkowski: telefona można używać albo wygodnie, albo bezpiecznie


Santander Bank Polska SA wprowadza ważne zmiany dla klientów. Te osoby będą musiały korzystać z aplikacji mobilnej
Jak informuje portal cashless.pl, 25 czerwca 2025 roku Santander Bank Polska wprowadzi nowy regulamin usług, zgodnie z którym część osób nie będzie miała dostępu do bankowości internetowej. Chodzi o nowych klientów, którzy zawrą umowę z firmą po 24 czerwca.


Nowi klienci, którzy zawrą umowę o świadczenie usług bankowości elektronicznej lub o limit kredytowy i kartę po 24 czerwca 2025 r., będą mogli korzystać tylko z aplikacji mobilnej. Dostęp do bankowości internetowej będą mieli tylko klienci, którzy zawarli z nami umowę wcześniej


- czytamy w korespondencji rozesłanej do dotychczasowych klientów banku, którą przytacza portal cashless.pl. jeżeli zdecydujemy się na usługi banku Santander 25 czerwca tego roku lub później, będziemy zmuszeni do korzystania z aplikacji mobilnej. Portal cashless.pl zauważa, iż brak dostępu do bankowości internetowej nie jest czymś całkiem niespotykanym na polskim rynku. Tak jest w Raiffeisen Digital Bank. Bank Revolut natomiast uruchomił stronę internetową dla klientów dopiero po pewnym czasie, ale z ograniczonymi funkcjami. Santander Bank Polska może być jednak pierwszym przypadkiem, gdy usługę taką wycofano. Czemu zatem zdecydowano się na taki krok?


Czym się różni bankowość internetowa od mobilnej? Określone grupy klientów mają swoje preferencje
Decyzja banku Santander może dziwić, ponieważ wiele osób korzysta z bankowości internetowej i mobilnej zamiennie. Co ciekawe, potwierdziły to choćby badania przeprowadzone w 2024 roku na zlecenie Santander Consumer Banku. Okazało się, iż w przypadku aplikacji mobilnych najczęściej wykorzystujemy je do sprawdzania salda. Zadeklarowało tak ponad 80 proc. ankietowanych. Często wykonywanymi czynnościami są tu także płatności za zakupy online. Bankowość internetowa służy nam z kolei do takich czynności jak zmiana danych. Dotyczy to 60 proc. respondentów. Ponadto przeglądarkę internetową otwieramy w celu założenia nowego konta lub złożenia wniosku kredytowego. Co ważne, młodzi dorośli w wieku 18-29 lat chętniej korzystają z aplikacji mobilnych, podczas gdy osoby po 60. roku życia częściej wybierają bankowość internetową. Jak zatem wytłumaczyć nadchodzące zmiany w Santander?
Zobacz też: "Doradcy finansowi" obiecywali jej ogromne zyski. Kontakt się urwał, gdy przelała im 70 tys. złPortal cachless.pl przypuszcza, iż stopniowe odejście od bankowości internetowej ma związek przede wszystkim z bezpieczeństwem. Aplikacje mobilne są bowiem mniej podatne na niektóre ataki cyberprzestępców, np. phishing. To jednak nie wszystko. Informacja o zmianach dla klientów Santander Bank Polska została już potwierdzona przez instytucję. Przy okazji przekazano, iż nowe zapisy w regulaminie poprzedziła analiza, która wykazała, iż aplikacja mobilna banku jest wykorzystywana znacznie częściej.


Zdecydowaliśmy się wprowadzić zmianę w dostępie do bankowości elektronicznej dla nowych klientów – od 25 czerwca 2025 naszym nowym klientom będziemy proponować korzystanie wyłącznie z aplikacji mobilnej. To świadoma decyzja, która wynika z kilku kluczowych przesłanek – przede wszystkim z troski o komfort i rzeczywiste potrzeby użytkowników. Obserwujemy bardzo wyraźny trend: już ponad 92 proc. naszych klientów korzystających z bankowości elektronicznej wybiera wyłącznie aplikację mobilną. To właśnie dlatego rozwijamy ją jako główny i najbardziej efektywny kanał kontaktu z bankiem. Zmiana dotyczy wyłącznie nowych klientów. Wszyscy dotychczasowi użytkownicy przez cały czas mają pełen dostęp do bankowości internetowej w wersji przeglądarkowej


- wyjaśnia rzeczniczka prasowa banku Magdalena Grzelak, cytowana przez portal Bankier.pl.


Dziękujemy, iż przeczytałaś/eś nasz artykuł.Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Idź do oryginalnego materiału