Rok pełen sukcesów dla Rituals. Marka inwestuje w Europie i stawia na Polskę

5 dni temu

Pochodząca z Holandii marka kosmetyczna Rituals zakończyła rok 2024 rekordowymi wynikami. Przychody wzrosły o 21 proc. – z 1,7 do 2,1 miliarda euro – przy czym wzrost odnotowano we wszystkich kanałach sprzedaży i na wszystkich rynkach. EBITDA wyniosła 463 miliony euro. W 2025 roku właściciel marki planuje dalszą ekspansję, zakładając przychody przekraczające 2,4 miliarda euro oraz rozwój sieci sprzedaży, w tym otwieranie nowych sklepów także w Polsce.

Dzięki strategii „redefinicji luksusu” Rituals konsekwentnie podąża własną drogą, łącząc świat prestiżu i piękna z przystępną ceną oraz inicjatywami o istotnym wpływie społecznym. Wzrost przychodów napędzały zarówno silny rozwój organiczny, jak i otwieranie średnio jednego nowego sklepu w każdy dzień roboczy. Fundamentem tego wzrostu była szeroka gama innowacji produktowych. Nowe luksusowe kolekcje, edycje limitowane oraz sukces linii dla mężczyzn przyciągnęły wielu nowych klientów.

Rituals ogłosiło również – jako jedna z pierwszych firm kosmetycznych z certyfikatem B Corp na świecie – nową, ambitną inicjatywę: Profit Pledge, zgodnie z którą 10 proc. zysku netto będzie inwestowane w działania wspierające dobrostan ludzi i planety. W 2024 roku marka przeznaczy na to 26 milionów euro, a w ciągu najbliższych 10 lat planuje zainwestować od 300 do 400 milionów euro.

Silny wzrost organiczny i globalna ekspansja

Wzrost przychodów o 21 proc. w 2024 roku nastąpił dzięki organicznemu rozwojowi we wszystkich krajach i kanałach sprzedaży.

Globalna ekspansja obejmowała – średnio jeden nowy sklep dziennie, duży wzrost w Azji. Na koniec 2024 roku marka posiadała ponad 1300 sklepów na całym świecie. Rozwój w Europie dzięki znakomitym wynikom we Francji, Niemczech, Włoszech i Wielkiej Brytanii

Wzrost przychodów sklepów Rituals o 24 proc., napędzany m.in. doskonałymi wynikami sklepów istniejących (11 proc.).

Wzrost sprzedaży w kanale e-commerce o 17 proc. – w tej chwili stanowi on 15 proc. całkowitego przychodu.

Rozwój sprzedaży w luksusowych domach towarowych, perfumeriach oraz w sektorze Travel Retail – w tej chwili ponad 4000 punktów sprzedaży i 4200 hoteli na całym świecie.

Innowacyjne podejście wpływa na wzrost sprzedaży

Z około 200 nowościami rocznie, szerokim programem uzupełnień produktów (refill) i formułami opartymi głównie na składnikach pochodzenia naturalnego, Rituals jest w tej chwili jedną z najbardziej nowatorskich firm w branży kosmetycznej.

Potwierdzeniem tego sukcesu jest rozwój luksusowej linii dla mężczyzn, wprowadzenie nowych ekskluzywnych kolekcji dla domu oraz edycje limitowane, takie jak The Ritual of Yozakura i The Alchemy Collection.

Plany Rituals na 2025 rok

Rituals Cosmetics w 2025 roku zakłada osiągnąć przychody przekraczające 2,4 miliarda euro. Ten cel będzie realizowany między innymi poprzez dalszy rozwój marki w Europie oraz ekspansję w Azji.

Spółka będzie kontynuować ekspansję poprzez otwieranie jednego nowego sklepu dziennie – ze szczególnym naciskiem na Francję, Niemcy, Włochy, Wielką Brytanię i Polskę.

Począwszy od roku finansowego 2025, Rituals przeznaczy 10 proc. rocznego zysku netto na inicjatywy wspierające dobrostan ludzi i planety. Oprócz dotychczasowych partnerów – Super Chill, Tiny Miracles i Sacred Forests – marka ogłosiła nowe współprace: War Child, która wspiera dzieci w strefach wojennych i konfliktowych, Blue Marine Foundation, przeciwdziałającą przełowieniu i chroniącą morskie ekosystemy, oraz National Geographic Pristine Seas, która tworzy chronione obszary morskie w celu odbudowy oceanów.

Idź do oryginalnego materiału