Rośnie sieć parków handlowych Multibox. Inwestor stawia na miasta średniej wielkości

23 godzin temu

Budrem, właściciel sieci parków handlowych Multibox, we współpracy z agencją BOIG, niedługo uruchomi kolejne trzy projekty w strategicznych lokalizacjach. Inwestor stawia na polskie miasta średniej wielkości: Ostrów Wielkopolski, Milicz, Sochaczew.

W ostatnich latach obserwujemy znaczące ożywienie inwestycyjne w mniejszych miastach, które stają się coraz bardziej atrakcyjnym miejscem dla deweloperów. Relatywnie niski poziom nasycenia rynku w tych lokalizacjach sprzyja dalszej ekspansji formatu mixed-use. Wzrost znaczenia miast średniej wielkości sprawia, iż inwestycje w tych obszarach stają się nie tylko opłacalne, ale także najważniejsze dla zrównoważonego rozwoju regionalnego.

Potencjał mniejszych ośrodków

Na potencjał mniejszych polskich miast stawia także Budrem, który uruchamia trzy kolejne parki handlowe typu mixed-use – w Ostrowie Wielkopolskim, Miliczu i Sochaczewie.

– Format parków handlowych typu mixed-use zyskuje na popularności, zaczyna on także odgrywać kluczową rolę w przyciąganiu nowych marek. Ich rozkwit w mniejszych miastach stanowi odpowiedź na zmieniające się potrzeby rynku. Dostosowujemy się do tych oczekiwań, a parki Multibox przyczyniają się do rozwoju lokalnych społeczności, w dłuższej perspektywie zaś przynoszą korzyści zarówno najemcom obiektu, jak i mieszkańcom okolicy – mówi Bogdan Szombara, Budrem.

Największy z obiektów Multibox – o powierzchni 15 500 mkw. powstanie w historycznym miejscu w Ostrowie Wielkopolskim. Została już przygotowana dokumentacja do wniosku o pozwolenie na budowę inwestycji. Obiekt ten będzie się mieścił na terenie dawnego browaru, założonego w 1839 roku, znanego jako Brauerei Hirsch Ostrowo. Ideą projektu jest połączenie budowy z rewitalizacją zabytkowej strefy; park handlowy ma stać się nowym miejscem spotkań w mieście. Komercjalizacja obiektu jest zaawansowana – wśród najemców znajdą się silne marki m.in. z portfolio Grupy CCC jak Half Price (na dwóch poziomach), CCC oraz Worldbox a także Sinsay, Rossmann czy Action. Otwarcie zaplanowano na 2027 rok.

Kolejny Multibox w województwie dolnośląskim zlokalizowany będzie w Miliczu przy ulicy Powstańców Wielkopolskich, tuż naprzeciwko nowo otwartego sklepu Lidl. Projekt obiektu o powierzchni ponad 8 250 mkw. jest już przygotowany do uzyskania pozwolenia na budowę. Jego otwarcie, zaplanowane jest na 2026 rok, inwestycja wypełni istniejącą lukę na lokalnym rynku i zapewni mieszkańcom dostęp do popularnych marek jak Martes Sport, Rossmann czy Media Expert.

Trzeci z obiektów powstanie przy ulicy Żyrardowskiej w Sochaczewie. Będzie to Multibox, zajmujący powierzchnię ok. 10 000 mkw. Ze względu na planowany interesujący tenant mix z Rossmannem, Tedi czy z Lidlem jako głównym operatorem spożywczym, inwestor przewiduje, iż park handlowy gwałtownie zyska popularność wśród mieszkańców Sochaczewa. Otwarcie planowane jest na koniec 2026 roku.

Lokalne potrzeby

– Kreujemy ofertę handlową w sposób przemyślany, dostosowując ją do potrzeb lokalnego rynku. Marki wprowadzane w ramach tych projektów stworzą mieszkańcom średnich miast szereg nowych możliwości, od lepszego dostępu do zróżnicowanych produktów i usług, po tworzenie nowych miejsc pracy, co realnie będzie przekładać się na poprawę jakości ich życia – mówi Katarzyna Szabelska, Associate Director, BOIG Consulting.

Wszystkie inwestycje będą charakteryzować się nowoczesnym podejściem do budownictwa, w którym szczególną uwagę poświęcono estetyce oraz komfortowi użytkowników – zarówno w strefie handlowej jak i parkingowej. Zastosowane zostaną także rozwiązania przyjazne środowisku, m.in. energooszczędne oświetlenie oraz panele fotowoltaiczne.

Idź do oryginalnego materiału