Esotiq & Henderson, właściciel sieci sklepów Esotiq, podsumował wyniki obrotów za maj 2025 roku. Firma uzyskała skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości ponad 26,2 mln zł, co oznacza wzrost o 6 proc. rok do roku. Natomiast sprzedaż internetowa wyniosły ok. 5,9 mln zł i były wyższe o 18 proc. w porównaniu do tego samego okresu roku ubiegłego.
Natomiast skonsolidowane przychody Esotiq & Henderson w okresie pięciu miesięcy 2025 r. wyniosły około 114,2 mln zł. To wzrost o około ok. 6 proc. rok do roku. W podanym okresie skonsolidowane przychody ze sprzedaży internetowej wyniosły ok 33,8 mln zł. Tym samym były wyższe o 45 proc. niż w porównywalnym okresie 2024 roku.
Niższa marża i więsza powierzchnia handlowa
Szacunkowa marża brutto na sprzedaży grupy kapitałowej w maju 2025 wyniosła 72 proc. i była niższa o 1 p.p. w porównaniu z marżą zrealizowaną w maju roku poprzedniego.
W ujęciu narastającym skonsolidowana marża ze sprzedaży w okresie styczeń – maj 2025 r. wyniosła około 69 proc. i według szacunków była taka sama jak marża osiągnięta we właściwym okresie roku ubiegłego.
Powierzchnia handlowa Esotiq & Henderson w maju 2025 r. wynosiła 18.332 m kw., co oznacza wzrost o 3 proc. niż rok wcześniej.
Przypomnijmy, na koniec marca 2025 roku sieć stacjonarna Esotiq liczyła 290 placówek, w tym 218 sklepów partnerskich i 72 salony własne. W Polsce działało 267 salonów, a za granicą 23 – m.in. w Serbii, Łotwie, Niemczech, Słowacji i Ukrainie. Powierzchnia sprzedażowa wzrosła o 3% r/r i wynosiła 18 365 m².