Latem centra handlowe Gemini Park Bielsko-Biała oraz Gemini Park Tychy stały się lokalnymi hubami rozrywki i aktywności społecznych – miejscami, w których zakupy łączyły się z rekreacją, edukacją i nagrodami. W efekcie oba centra zakończyły wakacje z wyraźnymi wzrostami footfallu, znacząco przewyższającymi średnie wskaźniki rynkowe, a także wzrostem obrotów w segmencie rozrywkowym.
W wakacyjnym czasie – od czerwca do sierpnia – Gemini Park Bielsko-Biała zanotował średni wzrost footfallu o ponad 4 proc. w porównaniu do analogicznego okresu przed rokiem, natomiast Gemini Park Tychy osiągnął wynik sięgający 5,5 proc.. To szczególnie imponujące rezultaty na tle rynku, gdzie w tym samym czasie, w skali ogólnopolskiej notowano spadkowe tendencje. Ten sukces jest efektem spójnej współpracy działań leasingowych i marketingowych, dzięki którym centra oferują klientom nie tylko silny mix najemców, ale także bogaty program retailtainment. Kino, sale zabaw, wydarzenia plenerowe, warsztaty czy akcje pro-sale tworzyły unikalne doświadczenia zakupowe, które skutecznie przyciągają odwiedzających.
Stała oferta rozrywki – filar wakacyjnych atrakcji
Jednym z największych atutów centrów Gemini Park pozostaje szeroka i zróżnicowana oferta stałych punktów rozrywkowych, która odpowiada na potrzeby różnych grup klientów. W Bielsku-Białej na odwiedzających czeka kino Cinema City, unikalny w skali regionu rekreacyjno-edukacyjny Park w DECHE!, a także sala zabaw Rajska Wyspa, Fun Park czy gokarty elektryczne Crazy Carts. Z kolei w Tychach dużą popularnością cieszą się kino Multikino oraz sala zabaw Hip-Hop, tworząc atrakcyjną przestrzeń spędzania czasu dla całych rodzin. Bogaty program doceniają klienci. Obroty branży rozrywkowej w Gemini są znacząco powyżej wskaźników ogólnopolskich, a dodatkowo najemcy notują wzrosty rok do roku. Tylko w lipcu obroty na mkw. branży rozrywkowej wzrosły w Gemini Park Bielsko Biała o 25 proc. rdr., a w Gemini Park Tychy o 19 proc. rdr.

– Stała oferta rozrywkowa to fundament naszej strategii. Dzięki niej możemy zapewnić klientom różne formy spędzania czasu w centrum niezależnie od pogody, a tegoroczne lato dobitnie pokazało nam jak bardzo jest to istotne. Zróżnicowane atrakcje pod dachem jak i w plenerze stanowią kompleksową ofertę, która ma dla nas wymiar strategiczny. Gemini Park Bielsko-Biała od lat buduje swoją pozycję najbardziej rodzinnego centrum handlowego w regionie, a jednocześnie jest ważnym punktem na turystycznej mapie Beskidu Śląskiego. To naturalne miejsce spotkań mieszkańców, ale i odwiedzających region turystów. Dlatego tak istotną rolę odgrywa tutaj rozrywka, a my bardzo dbamy o jej jakość i różnorodność – mówi Marcin Ochmański, Dyrektor Marketingu Gemini Park Bielsko-Biała.
Eventy i akcje promocyjne – motor zaangażowania klientów
Oprócz stałej oferty rozrywkowej, w wakacje centra Gemini Park przygotowały także szereg wydarzeń i akcji specjalnych, które skutecznie aktywizowały klientów i wzmacniały relacje z lokalnymi społecznościami. Już przed oficjalnym startem lata Gemini Park Bielsko-Biała rozpoczął sezon plenerowym pokazem familijnego filmu „Madagaskar”. Z kolei akcja w formule pro-sale „Wakacje czas start” przyciągnęła tłumy klientów dobrą zabawą i możliwością zdobycia nagród. Zadaniem uczestników akcji było oszacowanie wagi wakacyjnej walizki, a na zwycięzców czekało aż 70 voucherów na atrakcje, które dodatkowo urozmaicały wakacyjny czas, w tym m.in. wycieczki z ITAKĄ, bilety do Energylandii, Parku w DECHE! czy na baseny plenerowe. W weekend trwania akcji centrum odnotowało wzrost footfallu o 11 proc. rdr. Program wakacyjny uzupełniły dodatkowo aktywności w social mediach oraz konkursy z nagrodami. Zwieńczeniem letnich atrakcji był finałowy event „Back to School w DECHE!”, który odbył się 1 września. Najmłodsi klienci świętowali początek roku szkolnego, korzystając z bezpłatnego wstępu do Parku w DECHE! oraz tysiąca kuponów na darmowe lody. Tego dnia odwiedzalność centrum wzrosła o 30 proc. w porównaniu z analogicznym dniem ubiegłego roku.
W Gemini Park Tychy z sukcesem zrealizowano dwa autorskie projekty – „Wakacjadę” oraz „Wakacje w Gemini”. Pierwszy z nich obejmował cykl dziewięciu konkursów online i offline, prowadzonych co tydzień przez całe wakacje. Tematyka poszczególnych wyzwań nawiązywała do branż i asortymentu najemców, którzy jednocześnie byli fundatorami nagród. Łącznie rozdano 65 upominków o wartości 13 tys. zł, a w zabawie wzięło udział kilkaset osób. Drugi projekt – codzienne warsztaty plastyczne, kreatywne i edukacyjne – przyciągnął blisko 2 tys. najmłodszych mieszkańców Tychów, oferując im wartościową i angażującą alternatywę spędzania lata w mieście.

– Akcje specjalne i eventy to dziś jedno z kluczowych narzędzi wspierających footfall, ale przede wszystkim budujących emocje i zaangażowanie klientów. Dzięki nim centra handlowe stają się miejscami, które łączą zakupy z doświadczeniami, a to bezpośrednio wspiera wszystkich najemców centrum i wzmacnia konkurencyjność obiektu – podkreśla Aleksandra Zawodzińska, Dyrektor Marketingu Gemini Park Tychy i dodaje – Dobrze zaplanowane programy z nagrodami czy wydarzenia tematyczne budują długofalową lojalność i sprawiają, iż klienci chętnie do nas wracają. W efekcie Gemini Park Tychy jest zarówno cenioną destynacją zakupową, z kompleksową ofertą handlową, jak i miejscem spędzania czasu dla całych rodzin.
Wyniki z ostatnich trzech miesięcy potwierdzają, iż rozrywka i wydarzenia specjalne są nie tylko atrakcyjnym dodatkiem do oferty Gemini Park, ale także istotnym filarem rozwoju obu obiektów. Różnorodne formy aktywności – od stałych punktów rozrywkowych po akcje promocyjne i eventy – przyciągają klientów, budują ich lojalność i pozytywne emocje, a jednocześnie wspierają obroty wszystkich najemców. Dzięki temu Gemini Park w Bielsku-Białej i Tychach umacniają swoją pozycję jako nowoczesne centra handlowe, które łączą funkcje zakupowe z rolą lokalnych hubów rozrywki i aktywności społecznych.