Rozrywka w skali XL, bar jak w Tetrisie i retro estetyka

magazif.com 12 godzin temu
Zdjęcie: CUDO: PIXEL XL


Pixel XL Katowice to niemal 1500 m² interaktywnej przestrzeni, w której retro estetyka lat 80. i 90. spotyka się z nowoczesnym designem. Projekt wnętrza bazuje na motywie gridu i pixela, tworząc dynamiczne, geometryczne kompozycje z podświetlanych modułów i lustrzanych powierzchni.

Reklama

Centralnym elementem wnętrza jest futurystyczny bar ze stali nierdzewnej, którego forma przypomina układankę z gry Tetris. Intensywne kolory, neony i unikalne materiały, takie jak winyl w cętki czy niebieskie lustro, potęgują immersyjny charakter przestrzeni. Harmonijne połączenie stref gier, wypoczynku i gastronomii sprawia, iż przestrzeń sprzyja interakcji, przenosząc użytkowników w świat cyfrowej nostalgii i dynamicznej rozrywki.

Reklama

Przestrzeń PIXEL XL ma przenieść użytkowników w nostalgiczny klimat lat 80. i 90. jednocześnie łącząc go z nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi. To miejsce pełne neonowego blasku, intensywnych kolorów i retro akcentów.

Największym wyzwaniem, z jakim zmierzyli się architekci z cudo: studio była gruntowna przebudowa starego obiektu i zaimplementowanie nowoczesnych technologii do starej tkanki budynku. Na nowo projektowaną przestrzeń PIXEL XL wybrano budynek Juniora w Katowica – obiekt rozpoznawalny i istotny w kontekście architektury modernistycznej. Ciekawostką realizacji jest to, iż w stropie sali zostały zachowane oryginalne sufity w formie małych kopuł z lat 60., które w połączeniu z metaliczną farbą dają futurystyczny efekt.

Założenia projektu

Zaprojektowana przestrzeń dedykowana jest każdej grupie wiekowej bez ograniczeń, ma kojarzyć się z nieskrępowaną zabawą i beztroską – to gra nostalgii związanej z pierwszymi grami na automatach typu arcade i stylistyki Stranger Things.

Poza tym, jest to przestrzeń dostosowana do oryginalnej rozrywki, jaką oferuje Pixel XL – mamy tu różnorodne gry na interaktywnych kolorowych matach do skakania.

Inspiracje

Te bazują na nawiązaniach do stylu retro gier arcade, wykorzystano motyw siatki kwadratów – zupełnie jak na macie do gry oraz sięgnięto po klimat starych filmów science-fiction. Stąd i wyposażenie: większość mebli w projekcie została wykonana na zamówienie wg specjalnego projektu architektów odpowiedzialnych za projekt – dzięki temu mają zabawne geometryczne formy w połączeniu z intensywną kolorystyką. Kojarzą się trochę z klockami do zabawy lub grą Tetris.

Układ i funkcje, czyli bar w centrum

Centralnym miejscem jest duży bar, który można obejść dookoła, o futurystycznej formie ze stali nierdzewnej oraz wielkim podświetlonym na żółto nawisem. Całość wygląda jakby była zbudowana z kostek z kultowej gry tetris. Cała forma zostaje zwielokrotniona o odbicia w niebieskim lustrze za barem oraz na suficie.

Warto zauważyć, iż w stropie sali zostały zachowane oryginalne sufity w formie małych kopuł z lat 60., które w połączeniu z metaliczną farbą dają futurystyczny efekt

Dookoła zlokalizowana jest strefa stolikowa oraz trzy sektory z matami do gry. Przed każdą matą ustawione jest też wygodne siedzisko, gdzie można odpocząć i dopingować innych graczy. A całość uzupełniają materiały, pośród których znalazły się: stal nierdzewna, kolorowe neonowe światło, szalony winyl w cętki, niebieskie lustro.

Wokół wyzwań

Architekci wspominają, iż jednego z wyzwań był dość skomplikowany system instalacji elektrycznych, duża ilość nietypowych sprzętów, oświetlenia led i ekranów wszelkiego typu. We współpracy z ekipą z Pixela, znającą się na tego typu instalacjach i która sama opracowała sposób działania mat do gry, udało się jednak wszystko spiąć w sprawny system.

Zmiana użytkowania lokalu i gruntowna przebudowa starego budynku związana była ze ścisłą i długotrwałą współpracą z innymi podmiotami.

Stworzenie miejsca, które oderwie nas od codziennej rzeczywistości i przeniesie nas w krainę dziecięcej euforii i zabawy w nostalgicznej krainie gier z dzieciństwa.

PIXEL XL – druga lokalizacja

PIXEL XL to miejsce znane już dobrze na mapie Wrocławia, oferujące interaktywne przestrzenie do gier. Nieważne czy to piątkowe popołudnie czy we wtorkowy poranek – wrocławski PIXEL wypełniła się gwarem i dobrą zabawą skupiając całe rodziny, szkolne wycieczki oraz grupy znajomych.

Przed projektantami stanęło wyzwanie zaprojektowanie nowej przestrzeni PIXEL XL tym razem na Śląsku, w Katowicach.

Przestrzeń PIXEL XL ma przenieść użytkowników w nostalgiczny klimat lat 80. i 90., jednocześnie łącząc go z nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi. To miejsce pełne neonowego blasku, intensywnych kolorów i retro akcentów.

Na nowo projektowaną przestrzeń PIXEL XL wybrano budynek Juniora w Katowica – obiekt rozpoznawalny i istotny dla tkanki architektury modernistycznej. Jego charakterystyczna forma, zaprojektowana przez Mieczysława Króla, tworzy wyjątkowe tło dla nowej funkcji, łącząc dziedzictwo lat 70. z dynamicznym, współczesnym podejściem do cyfrowej kultury.

Koncept zrealizowany

Koncepcja projektu opiera się o motyw gridu i pixela, które w różnych formach przenikają przestrzeń lokalu. Geometryczne siatki, podświetlane moduły i pikselowe wzory pojawiają się w projekcie w postaci okładzin, mebli i detali, tworząc spójną estetykę inspirowaną cyfrowym światem gier arcade. Dzięki temu wnętrze PIXEL XL zyskuje unikalny rytm wizualny, łącząc nostalgię retro z nowoczesnym designem.

Galeria zdjęć

Fot. Migdał Studio
oprac. na podst.: mat. prasowe CUDO:

Idź do oryginalnego materiału