Rozwój kolei w Małopolsce: nowe przystanki, krótsze czasy przejazdów i przyszłe inwestycje

11 godzin temu

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. (PLK) kontynuują działania na rzecz rozwoju infrastruktury kolejowej w Małopolsce, mające na celu usprawnienie podróży zarówno na krótkich, jak i długich dystansach. W minionym roku zrealizowano szereg inwestycji, które przyczyniły się do poprawy komfortu i skrócenia czasu przejazdów dla pasażerów.

Nowe przystanki w Krakowie

Od połowy grudnia 2024 roku uruchomiono trzy nowe przystanki kolejowe w krakowskiej Nowej Hucie: Kraków Piastów, Kraków Kościelniki oraz Kraków Przylasek. Inwestycje te, zrealizowane w ramach programu przystankowego, umożliwiły otwarcie nowego połączenia aglomeracyjnego na trasie Kraków Główny – Podłęże, zwiększając tym samym dostępność kolei dla mieszkańców stolicy Małopolski.

Skrócenie czasu przejazdu do Zakopanego

Dzięki eliminacji ograniczeń prędkości, pracom przy przejazdach kolejowo-drogowych oraz budowie dróg zbiorczych, czas przejazdu na trasie Kraków – Zakopane został skrócony do 2 godzin i 1 minuty. Modernizacja objęła również stację końcową w Zakopanem, gdzie przebudowano perony, dostosowując je do potrzeb osób o ograniczonej mobilności.

Przyszłe inwestycje: linia „Podłęże-Piekiełko”

PLK planuje dalsze skrócenie czasu podróży do Zakopanego poprzez budowę nowej linii kolejowej „Podłęże-Piekiełko”. Ta strategiczna inwestycja ma na celu poprawę połączeń kolejowych w regionie i zwiększenie atrakcyjności transportu kolejowego.

Działania te wpisują się w strategię rozwoju transportu w województwie małopolskim, której celem jest zwiększenie udziału kolei w przewozie pasażerów oraz poprawa dostępności transportowej regionu. Inwestycje w infrastrukturę kolejową przyczyniają się do podniesienia jakości usług, co zachęca mieszkańców do korzystania z ekologicznego i efektywnego środka transportu, jakim jest kolej.

Fot. JBCrew

Podłęże-Piekiełko: Jest kolejny przetarg na modernizację linii kolejowej Chabówka – Nowy Sącz
Podłęże–Piekiełko: Pierwsza tarcza TBM płynie do Polski ‎
Idź do oryginalnego materiału