RS Lease powiększa flotę o 65 nowych Vectronów

1 dzień temu
  • Umowa ramowa na 65 pojazdów
  • Zamówienie na 30 lokomotyw wielosystemowych Vectron
  • Podpisanie podczas targów InnoTrans 2024 w Berlinie

RS Lease, wiodący prywatny leasingodawca pojazdów kolejowych na Słowacji, oraz Siemens Mobility podpisały umowę ramową na dostawę do 65 lokomotyw Vectron. Umowa obejmuje szybką dostawę 30 lokomotyw Vectron MS, z opcją zakupu dodatkowych 35 lokomotyw w wariantach Vectron MS i Vectron Dual Mode.

W 2017 roku podjęliśmy decyzję o nawiązaniu strategicznej współpracy z firmą Siemens w zakresie lokomotyw. Partnerstwo to pozwala nam oferować naszym klientom w całym regionie Europy Środkowej najnowocześniejsze i najbardziej zaawansowane technologicznie lokomotywy. Lokomotywy Vectron przyczyniają się do poprawy usług kolejowych i podnoszą bezpieczeństwo ruchu kolejowego na zupełnie nowy poziom – powiedział Tibor Cunderlik, CEO RS Lease.

Dzięki swojej elastycznej flocie Vectron, RS Lease już teraz wnosi istotny wkład w jeszcze bardziej atrakcyjną ofertę mobilności na przyjaznych dla środowiska liniach kolejowych. Niezależnie od tego, czy chodzi o przyjazne dla klimatu łańcuchy logistyczne, czy nowoczesny transport pasażerski, wspieramy planowaną trajektorię wzrostu RS Lease dodatkowymi lokomotywami – dodał Steffen Bobsien, szef działu lokomotyw i wagonów Siemens Mobility:

Nowe lokomotywy Vectron mają maksymalną moc do 6,4 MW i mogą osiągnąć prędkość maksymalną do 200 km/h. Będą one cennym dodatkiem do obecnej floty lokomotyw Vectron MS firmy RS Lease. Produkcja nowych lokomotyw będzie odbywać się w fabryce Siemens Mobility w Monachium-Allach, a podwozia będą pochodzić z globalnego centrum kompetencyjnego w Grazu.

Obecnie RS Lease posiada nowoczesną flotę około 90 lokomotyw Vectron MS. Dzięki nowemu kontraktowi RS Lease będzie miała możliwość powiększenia swojej floty do 155 lokomotyw.

Do tej pory Siemens Mobility sprzedał ponad 2500 lokomotyw z rodziny Vectron 97 klientom w 16 krajach. Lokomotywy Vectron są dopuszczone do eksploatacji w 20 krajach europejskich (Austria, Belgia, Bułgaria, Chorwacja, Czechy, Dania, Finlandia, Niemcy, Węgry, Włochy, Holandia, Norwegia, Polska, Rumunia, Serbia, Słowacja, Słowenia, Szwecja, Szwajcaria).

Polscy operatorzy kolejowi i przewoźnicy zakupili już blisko 150 nowoczesnych lokomotyw elektrycznych Siemensa (Husarz, Vectrony, Smartrony). Na co dzień korzystają z nich CARGOUNIT, PKP Intercity, PKP Cargo, DB Cargo Polska, Lotos Kolej i Laude Smart Intermodal.

Idź do oryginalnego materiału