- Jedna z najpotężniejszych lokomotyw towarowych na świecie
- Około 90% technologii zastosowanych w lokomotywach pochodzi z Indii
- Oszczędność 800 milionów ton emisji CO2 w całym cyklu życia
Premier Indii – Shri Narendra Modi, zainaugurował produkcję pierwszej z nowych lokomotyw elektrycznych D9 o mocy 9000 KM w fabryce Indian Railways w Dahod w stanie Gujarat. Po przyznaniu firmie Siemens Mobility kontraktu na projekt, inżynierię, produkcję i konserwację 1200 lokomotyw elektrycznych o mocy 9000 KM, fabryki Siemens w Nashik, Aurangabadzie i Bombaju rozpoczęły produkcję kluczowych komponentów projektu, a ostateczny montaż odbywa się w fabryce Indian Railways w Dahod. Najnowocześniejszy zakład w Dahod, zbudowany w rekordowym czasie poniżej dwóch lat, wyposażony jest w najnowocześniejsze rozwiązania, w tym szkolenia z zakresu bezpieczeństwa oparte na wirtualnej rzeczywistości, symulator lokomotywy oraz lokomotywy manewrowe zapewniające sprawny ruch wagonów.
Wizyta premiera Modiego stanowi dumny kamień milowy w naszych staraniach o dostarczenie 1200 wysokowydajnych lokomotyw elektrycznych dla Indii. Po dwóch latach intensywnych prac projektowych, inżynieryjnych i międzynarodowej współpracy wkraczamy teraz w fazę pełnej produkcji – nasze zespoły w Nashik, Aurangabadzie, Bombaju i Dahodzie sprawiają, iż ta wizja staje się rzeczywistością. Lokomotywa D9 jest symbolem zrównoważonego postępu i zwiększy udział transportu kolejowego w jednym z największych rynków transportu towarowego na świecie. Lokomotywy te mogą zastąpić choćby 800 000 ciężarówek i zmniejszyć emisję CO₂ o ponad 800 milionów ton w całym cyklu życia. Wspólnie z Indian Rail ustanawiamy nowe standardy w zakresie wydajności kolei i zrównoważonego rozwoju środowiska – powiedział Michael Peter, CEO Siemens Mobility.
Każda z 1200 lokomotyw o mocy 9000 koni mechanicznych osiąga maksymalną prędkość 120 km/h. Lokomotywy, które mają uciąg 5800 ton, zostały zaprojektowane do wydajnego transportu towarów w rozległej sieci kolejowej Indii.
Siemens będzie również odpowiedzialny za konserwację tych lokomotyw przez cały okres ich eksploatacji, wynoszący 35 lat. Lokomotywy są wyposażone w platformę Railigent X firmy Siemens do konserwacji predykcyjnej, która zapewnia najwyższą dostępność i wydajność. Zaawansowane cyfrowe systemy śledzenia, system bezpieczeństwa Kavach oraz ekologiczna technologia napędu sprawiają, iż lokomotywy te są wzorem nowoczesnego transportu kolejowego.
Zobacz również: