Ruszyła kampanii edukacyjnej w zakresie cyberbezpieczeństwa pt. „@ktywni w sieci”

2 godzin temu

Przy okazji Europejskiego Miesiąca Cyberbezpieczeństwa, Fundacja Warszawski Instytut Bankowości we współpracy z Ministerstwem Cyfryzacji oraz Naukową Akademicką Siecią Komputerową (NASK-PIB) uruchamia nową kampanię edukacyjną pn. „@ktywnie w sieci”. Jej głównym celem jest wsparcie procesu podnoszenia wiedzy i kształtowania adekwatnych postaw społeczeństwa w zakresie aktywnego i bezpiecznego korzystania z nowoczesnych, cyfrowych narzędzi dostępnych za pośrednictwem administracji publicznej i sektora bankowego.

Kampania „@ktywnie w sieci” ma charakter ogólnopolski, a jej koncepcja zakłada bezpośrednie dotarcie przede wszystkim do dzieci i młodzieży (uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych) oraz nauczycieli, młodych dorosłych (studentów) oraz pracowników uczelni, a także seniorów. Tematyka inicjatywy będzie koncentrować się wokół czterech głównych obszarów wiedzy nt. bezpiecznego korzystania z narzędzi e-administracji, funkcjonalności aplikacji mObywatel, przeciwdziałania dezinformacji oraz ochrony wizerunku w sieci i przeciwdziałania cyberprzemocy.

– „Europejski Miesiąc Cyberbezpieczeństwa to doskonała okazja, aby przypomnieć o konieczności edukacji w zakresie bezpiecznego korzystania z internetu i narzędzi cyfrowych. Szczególnie o ile dotyczy budowania świadomości i kompetencji cyfrowych wśród dzieci, młodzieży oraz seniorów. Bezpieczna i świadoma obecność w sieci jest fundamentem nowoczesnego społeczeństwa cyfrowego. To nasza wspólna sprawa” – wskazał Krzysztof Gawkowski, Wicepremier, Minister Cyfryzacji.

Podstawę działań edukacyjnych stanowią lekcje, szkolenia oraz spotkania edukacyjne, które mają dotrzeć do co najmniej kilkudziesięciu tysięcy osób. Ponadto, zaplanowano cykl treści edukacyjnych w mediach regionalnych, lokalnych i samorządowych różnego rodzaju – od telewizji i rozgłośni radiowych, przez portale internetowe, po gazety i biuletyny.

Działaniom w mediach tradycyjnych, towarzyszyć będzie aktywność w social mediach
z wykorzystaniem edukacyjnych grafik, które będą pojawiać się na popularnych serwisach społecznościowych. Uzupełnieniem medialnych aktywności, będą także specjalne wydania cotygodniowego podcastu „3 grosze o ekonomii”, który jest dostępny na Spotify, Podcast Apple i wielu innych.

– „Chcemy poprzez pierwszą edycję tej kampanii zwrócić uwagę odbiorców w różnym wieku na najważniejsze wyzwania wynikające z aktywnej obecności w cyberprzestrzeni. Zależy nam aby pokazać, iż aktywność, szybkość, wygoda w użytkowaniu różnych rozwiązań technologicznych nie powinny wykluczać ostrożności, rozsądku i krytycznego myślenia. Traktujemy współpracę z Ministerstwem Cyfryzacji nie tylko jako dowód zaufania i wysokiej oceny naszej dotychczasowej działalności, ale także szansę na rozwój w nowych kierunkach” – powiedział Michał Polak, Wiceprezes Zarządu Fundacji Warszawski Instytut Bankowości, która w tej chwili realizuje blisko 20 różnych inicjatyw edukacyjnych, w tym m.in. Rok Edukacji Ekonomicznej 2024, Program „Bankowcy dla Edukacji” czy Projekt „Bezpieczeństwo w Cyberprzestrzeni”.

Przygotowane materiały zostaną skompilowane w formie elektronicznej „teczki zajęciowej” (zawierającej konspekty lekcji i kartę pracy), którą bezpłatnie będzie mógł pobrać każdy nauczyciel, aby także samodzielnie móc przeprowadzić zajęcia w tej tematyce.

W ramach kampanii i dla realizacji jej celów edukacyjnych WIB planuje współpracę przede wszystkim z organizacjami pozarządowymi, uniwersytetami trzeciego wieku, szkołami, uczelniami, organizacjami studenckimi oraz jednostkami samorządu terytorialnego.

Kampania „@ktywnie w sieci” potrwa do 10 grudnia 2024r.

Źródło: WIB

Idź do oryginalnego materiału