Europejski gigant tanich lotów ma na celu zdobycie jeszcze większego udziału na rynku kosztem konkurencyjnych linii lotniczych w Europie. Ryanair dąży do podwojenia ruchu pasażerskiego do końca 2034 roku.
Podczas wywiadu dla Financial Times, dyrektor generalny linii lotniczych Michael O’Leary stwierdził, iż „w Europie nie ma już miejsca na wzrost”, ale Ryanair ma wiele możliwości do przejęcia udziałów w rynku od konkurencji w Europie Zachodniej. Mówi, iż „dopóki nie zrobimy czegoś głupiego – co jest codziennym wyzwaniem w tym sektorze – będziemy przez cały czas wymiatać wszystkie inne linie lotnicze w Europie”.
Podwójny wzrost ruchu pasażerskiego
Ryanair stał się dominującą siłą na rynku tanich przewoźników, zwłaszcza pod względem ruchu pasażerskiego. W roku podatkowym kończącym się w marcu 2023, irlandzki tani przewoźnik przetransportował łącznie 170 milionów pasażerów. To stanowi godne uwagi 13% wzrostu w porównaniu z poziomem sprzed pandemii. Tymczasem konkurent, Wizz Air z siedzibą na Węgrzech, zaliczył zaledwie 44 miliony pasażerów przez cały 2022 rok.
Linie lotnicze postawiły sobie jeszcze bardziej ambitne cele. Chcą podwojenia generowanego przez siebie ruchu pasażerskiego i osiągnięcie 300 milionów pasażerów do 2034 roku. Z pewnością nie jest zaskoczeniem, iż Ryanair z wielkim zaangażowaniem dąży do kontynuacji znaczącego wzrostu.
Może Cię również zainteresować: Masz starego Game Boy’a? Przyda się do… przechowywania krypto
Rozbudowa floty Ryanair
W związku z tym celem, linie lotnicze niedawno złożyły znaczące zamówienie. Chcą pozyskać 300 samolotów od Boeinga o wartości 40 miliardów dolarów, z których 150 to zamówienia już prawnie „przyklepane”.
Najnowsze zapotrzebowanie ogłoszono 9 maja na największy model samolotu rodziny Boeing 737 MAX – 737 MAX 10. Ten akces Ryanaira na Boeinga zwiększa całkowitą liczbę zamówionych przez irlandzkiego przewoźnika budżetowego MAX-ów do imponującej liczby – 360.
Aktualnie flota Ryanair składa się z 544 samolotów w pięciu filiach. W blokach mają 410 Boeingów 737-800, 104 Boeingów 737 MAX i jednego Boeinga 737-700. Średni wiek floty Ryanaira wynosi 9,4 roku.
Ryanair (NASDAQ:RYAAY) jest jednym z najlepiej radzących sobie przewoźników lotniczych na giełdzie w 2023 roku, w związku z odbiciem całego sektora. Cena akcji firmy osiągnęła szczyt $98,83 we wtorek po ogłoszeniu dużego zamówienia na samoloty Boeinga. Wartość akcji wzrosła o ponad 76% od najniższego poziomu w 2022 roku.
Zobacz także: