Rynek Metaverse może być warty 5 bilionów dolarów do 2030 – raport McKinsey
Metaverse jest nie tylko słowem, które zrobiło w ostatnich kilkunastu miesiącach oszałamiającą karierę i weszło z impetem do mainstreamu nowych technologii.
Najważniejsze jest to, iż z dnia na dzień staje się ulubionym kierunkiem rozwoju biznesu wielu gigantów począwszy od firm handlowych a skończywszy na bankach. Możliwości zastosowania Metaverse ograniczone są tylko pomysłami przedsiębiorców jednak wydaje się, iż ci nie mają z tym żadnego problemu i świetnie widzą możliwości zastosowania.
Przegapienie nowego trendu w biznesie może okazać się niewybaczalnym błędem.
Sukces Metaverse będzie zależał od większego skupienia się na maksymalizacji ludzkiego doświadczenia w celu dostarczania pozytywnych doświadczeń konsumentom, użytkownikom końcowym i obywatelom.
Podczas gdy rynek niedźwiedzi w 2022 roku spowodował zakłócenia w rozwijających się podekosystemach kryptograficznych, takimi jak niezamienne tokeny (NFT), to właśnie ten nowy trend pozostaje dobrze przygotowany i odporny na długoterminowe perturbacje na rynku kryptograficznym. Biorąc pod uwagę niezliczone przypadki zastosowań konsumenckich i biznesowych, które Metaverse może obsłużyć, raport McKinsey & Company podkreśla potencjał tej technologii do wygenerowania do 5 bilionów dolarów wartości tego segmentu rynku do 2030 roku.
Aby Metaverse mógł osiągnąć swój pełny potencjał, w raporcie podkreślono potrzebę spełnienia czterech czynników technologicznych:
- urządzenia (AR/VR, czujniki, elementy dotykowe i urządzenia peryferyjne),
- interoperacyjność i otwarte standardy,
- platformy ułatwiające stosowanie,
- narzędzia programistyczne.
Sukces w metaświecie jest bardziej zależny od większego nacisku na maksymalizację ludzkiego doświadczenia w dostarczaniu pozytywnych doświadczeń konsumentom, użytkownikom końcowym i obywatelom.
Do tej pory inicjatywy Metaverse dotyczące marketingu, nauki i wirtualnych spotkań odnotowały najwyższy poziom przyjęcia w różnych branżach. Jednak według ankiety przeprowadzonej przez McKinsey wśród kadry kierowniczej wyższego szczebla z kwietnia 2022 r. większość inicjatyw związanych z Metaverse spotkała się z niskim lub średnim przyjęciem.
„Metawszechświat – jest po prostu zbyt duży, aby go zignorować” — mówi raport, który podkreśla wpływ, jaki może mieć na życie komercyjne i osobiste. McKinsey oszacował, iż do 2030 roku ponad 50 procent wydarzeń na żywo może odbywać się w Metaverse, potencjalnie generując do 5 bilionów dolarów wartości.
Metaverse ma dobrą okazję, by stać się użytecznym medium dla osób poszukujących swojej drugiej połówki, ponieważ jedna trzecia ankietowanych singli wykazała zainteresowanie randkami w wirtualnym świecie. Według niedawnej ankiety przeprowadzonej przez Dating.com, platformę kojarzenia online:
„Dzięki postępom w technologii aplikacji randkowych i Metaverse, coraz więcej randkowiczów jest otwartych na nawiązywanie znajomości obejmujących różne miasta, kraje, a choćby kontynenty”.
Okazuje się, iż randkowaniem w Metaverse zainteresowani są single z całego świata.
Może Cię zainteresuje :