Rynek rumuński jest idealny do rozwoju zarówno organicznie, jak i przez akwizycje, poinformował prezes Grupy Żabka Tomasz Suchański.
„Dzisiaj przejmujemy […] pojedyncze [sklepy] albo bardzo małe sieci kilkusklepowe. To wszystko się dzieje. Rynek w Rumunii jest bardzo podobny do rynku w Polsce, który był – powiedzmy – 10-15 lat temu. Tak iż to jest idealne miejsce, dla takiej sieci jak nasza, do rozwoju czy to przez akwizycje, czy przez rozwój organiczny” – powiedział Suchański podczas wideokonferencji, pytany czy spółka planuje dodatkowe akwizycje na rynku rumuńskim.
W Rumunii Grupa otworzyła w ub.r. 60 lokalizacji, a w tej chwili ma prawie 90 sklepów.
Przedstawiciele spółki poinformowali również, iż liczba 12 tys. sklepów w całej Grupie powinna być osiągnięta za ok. 5 miesięcy.
Na koniec marca 2025 r. sieć sklepów Grupy Żabka liczyła w Polsce i Rumunii łącznie 11 460 lokalizacji, w porównaniu do 10 370 na koniec I kw. 2024 r.
Ekosystem Grupy Żabka obejmuje wiodącą w Polsce sieć sprzedaży detalicznej w formacie convenience działającą na zasadzie franczyzy. Uzupełnia ją sieć bezobsługowych sklepów autonomicznych pod szyldem Żabka Nano. Grupa dysponuje również ofertą cyfrową. Spółka zadebiutowała na GPW w październiku 2024 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20.
Źródło: ISBnews