Rząd przyjął projekt dot. składania reklamacje na usługi finansowe drogą elektroniczną

3 dni temu

Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego, o Rzeczniku Finansowym i o Funduszu Edukacji Finansowej (projekt deregulacyjny), podało Centrum Informacyjne Rządu (CIR). Dzięki nowym przepisom, reklamacje będzie można składać drogą elektroniczną.

„Celem nowych przepisów jest uproszczenie i unowocześnienie procedur składania oraz rozpatrywania reklamacji w bankach, firmach ubezpieczeniowych, towarzystwach emerytalnych i innych instytucjach rynku finansowego. Zmiany wychodzą naprzeciw oczekiwaniom klientów. Nowe przepisy są częścią działań deregulacyjnych” – czytamy w komunikacie.

Dzięki nowym przepisom, reklamacje będzie można składać drogą elektroniczną.

„Każdy bank czy firma ubezpieczeniowa udostępni wskazane przez siebie kanały do takiej komunikacji. Dzięki rozwiązaniu, klienci nie będą musieli wysyłać pism papierowych ani stawiać się osobiście w placówkach. Odpowiedź na reklamację przyjdzie mailem (lub innym kanałem elektronicznym), jeżeli reklamacja została złożona w ten sam sposób. Nie trzeba będzie dodatkowo wnioskować o kontakt elektroniczny” – czytamy dalej.

Dla tych, którzy wolą tradycyjną korespondencję, nic się nie zmienia – utrzymana zostaje możliwość otrzymania odpowiedzi w formie pisemnej.

„Nowe przepisy obejmują wszystkie podmioty rynku finansowego, w tym banki, firmy ubezpieczeniowe, towarzystwa emerytalne, instytucje płatnicze, a także brokerów, agentów i pośredników” – wskazano w materiale.

Nowe przepisy wejdą w życie po 3 miesiącach od dnia ogłoszenia ustawy w Dzienniku Ustaw.

Źródło: ISBnews

Idź do oryginalnego materiału