Salad Story ma ambitne cele. Planuje podwoić liczbę restauracji do 2028 roku

3 miesięcy temu

Sieć Salad Story, która w tej chwili prowadzi 52 restauracje serwujące zdrową żywność, planuje do 2028 roku dwukrotnie zwiększyć liczbę swoich lokali. Docelowo w samej Polsce widzi potencjał na osiągnięcie poziomu 150 punktów – podała spółka w komunikacie prasowym.

Spółka Salad Story historycznie rozwijała się w food courtach, które przez cały czas pozostają ważnym elementem jej działalności, ale jednocześnie widoczny jest coraz większy potencjał biur, ulic handlowych oraz hubów komunikacyjnych i w ten trend zamierza się wpisać, dywersyfikując swoje lokalizacje. Docelowo w samej Polsce widzi potencjał na osiągnięcie poziomu 150 punktów, podano.

Salad Story powstało w 2007 roku. w tej chwili w ramach sieci funkcjonują 52 restauracje w najlepszych lokalizacjach w polskich największych miastach. Od 2018 roku w spółce jest obecny jako inwestor – mniejszościowy akcjonariusz – Movens Venture Capital (jeden z funduszy Movens Capital), który aktywnie wspiera jej rozwój.

Rozwój i konsolidacja

– Jesteśmy na rynku już 17 lat. Daje nam to ogromną przewagę zebranych doświadczeń, co na bieżąco wykorzystujemy prowadząc nasze restauracje. Polska należy do najszybciej rozwijających się rynków Unii Europejskiej pod względem wydatków na usługi gastronomiczne, a to czyni ją idealnym miejscem do naszego dalszego rozwoju. Sprzyja też temu wysoce skalowalny model biznesowy spółki. Analizujemy rynek, bierzemy pod uwagę różne opcje strategiczne pozwalające nam w niedalekiej przyszłości osiągać zakładane cele – powiedziała Salad Story Anna Krajewska, współzałożycielka i prezes.

– Widoczny jest duży potencjał konsolidacyjny na polskim rynku ze względu na sporą liczbę ciekawych, niezależnych podmiotów. Myślę, iż będziemy chcieli włączyć się w ten trend, sami lub z zainteresowanymi partnerami. To jest jedna z opcji, którą bierzemy pod uwagę. Naszą przewagą jest wysoka rozpoznawalność marki Salad Story w Polsce, jesteśmy nr. 1, jeżeli chodzi o healthy food. Ale co dla nas równie ważne – ta marka jest jednocześnie bardzo uniwersalna, dzięki czemu ma duży potencjał eksportowy, ekspansji na rynki zagraniczne. To będzie prawdopodobnie jeden z elementów naszego dalszego rozwoju – dodała Anna Krajewska.

Salad Story w zakresie wyboru optymalnej ścieżki dalszego rozwoju, w tym pozyskania ewentualnego partnera, wspiera firma Azimutus – niezależny doradca w procesach fuzji i przejęć (M&A) w Polsce, działający na skalę europejską, z biurami w Warszawie, Genewie, Brukseli oraz Oxfordzie, podano także w materiale.

Spółka swoje przyspieszenie wzrostu i budowę wartości opiera na otwieraniu lokali własnych, franczyzę zaś traktuje uzupełniająco

Idź do oryginalnego materiału