Sandomierz – przygotowania do rozbudowy mostu przez Wisłę

2 lat temu

Most jest zamknięty od 2013 r. ze względu na zły stan techniczny. Kierowcy korzystają z równoległej przeprawy otwartej w 2011 r. Prace rozbiórkowe rozpoczęły się we wrześniu 2022 r. Polegały na frezowaniu nawierzchni, demontażu chodników i oświetlenie. Sukcesywnie usuwane są elementy górnej konstrukcji mostowej. Powstały tymczasowe podpory, które umożliwiają prace na obiekcie i pod nim. Będą one wykorzystane podczas robót budowlanych. Zniknie górna konstrukcja, a istniejące filary będą wzmocnione.

Podwieszone do zamkniętego mostu sieci kanalizacyjne, wodociągowe i teletechniczne są tymczasowo przenoszone do zabezpieczonego kanału działającej przeprawy wzdłuż ciągu pieszo-rowerowego. W listopadzie przełożono główne sieci teletechniczne, w grudniu dołączą do nich instalacje wodociągowe i kanalizacyjne, a następnie gazownicze. Docelowo gazociąg zostanie poprowadzony pod dnem rzeki na głębokości kilkunastu metrów. Wykonano już przewiert głównego kanału, realizowane są roboty przy połączeniach z siecią po lewej stronie Wisły.

Dalsze prace rozbiórkowe zaplanowano częściowo z użyciem barek, które będą też wykorzystane do zabezpieczenia robót. Ich wypłynięcie wymaga jednak podniesienia się poziomu wody. Dźwigi posłużą do demontażu konstrukcji mostowej. Trwa także opracowywanie dokumentacji dotyczącej włączenia mostu drogowego do układu komunikacyjnego Sandomierza.

Przeprawa w ciągu DK77 Lipnik–Sandomierz–Stalowa Wola–Przemyśl będzie dwujezdniowa, tak jak obiekt otwarty w 2011 r. Nowy most o długości 460 m będzie mieć pięć przęseł. Ma być gotowy w II połowie 2024 r.

Przeczytaj także: Remont mostu kolejowego przez Wartę w Kostrzynie nad Odrą na finiszu

Idź do oryginalnego materiału