Bank został doceniony za zaangażowanie społeczne i korporacyjne czeki BLIK, które pomogły w trakcie kryzysu uchodźczego.
Santander Bank Polska jest instytucją, która projektuje swoje usługi i produkty tak, by wspierały klientów i pomagały im na co dzień. Bank równie mocno jest zaangażowany społecznie dynamicznie reagując na potrzeby różnych grup społecznych, które tworzą jego otoczenie biznesowe.
Za swoje zaangażowanie w pomoc, w trakcie kryzysu uchodźczego wywołanego wojną w Ukrainie, bank został nagrodzony w konkursie Celent Model Bank Awards 2023 tytułem „2023 Model Bank za pomoc klientom w potrzebie”. Nagroda została przyznana za opracowanie innowacyjnego systemu wykorzystania korporacyjnych czeków BLIK. Rozwiązanie zostało zastosowane, by wesprzeć UNHCR Cash Assistance, program Agencji ONZ ds. Uchodźców w szybkiej i bezpiecznej dystrybucji gotówki do uchodźców z Ukrainy, którzy znaleźli się na terytorium Polski.
„To jeden z tych projektów, których nie można oceniać wyłącznie na podstawie uzasadnienia biznesowego” – to przykład realizacji płynącej prosto z serca – powiedział Zilvinas Bareisis, Head of Retail Banking and Payments w Celent.
„Santander Bank Polska dostrzegł ludzi, którzy potrzebowali pomocy i nie chciał stać z boku. Innowacyjne wykorzystanie korporacyjnych czeków BLIK to doskonały przykład jak bank może wspierać ludzi w potrzebie” – dodał Zilvinas Bareisis.
W programie UNHCR Cash Assistance wykorzystano technologię dostarczona przez Santander Bank Polska, opartą o system czeków BLIK – unikalny dziewięciocyfrowy kod, który można wykorzystać do wypłaty gotówki z bankomatów bez konieczności posiadania karty płatniczej, konta bankowego czy aplikacji bankowej na telefonie. Usługa nie wymaga produkcji żadnych plastikowych kart.
Uchodźcy, którzy zarejestrowali się w punkach recepcyjnych UNHCR otrzymywali 4-ro cyfrowy kod PIN, a następnie SMS-em 9-cio cyfrowy numer czeku BLIK, za pomocą którego mogli wypłacać przydzieloną przez organizację humanitarną kwotę z większości bankomatów w Polsce, m.in. obsługiwanych przez Santander Bank Polska, PKO BP, Millennium, BNP Paribas, mBank, ING, SGB, Euronet i Planet Cash, niezależnie od miejsca, do którego się udawali.
„Cieszę się, iż w Santander Bank Polska jesteśmy uważni na to, co dzieje się na świecie. Potrafimy gwałtownie reagować i dzięki temu realnie pomagać. Przy wypracowaniu technologii do czeków BLIK wykorzystaliśmy nasze know-how i wielkie zaangażowanie naszych zespołów. Dzięki temu pomoc mogła gwałtownie trafić do potrzebujących. To nasza misja, którą będziemy kontynuować” – powiedział Lech Gałkowski, Członek Zarządu Santander Bank Polska SA, kierujący Pionem Bankowości Biznesowej i Korporacyjnej.
Nagroda Celent Model Bank jest przyznawana za najlepsze praktyki wykorzystania technologii w różnych krytycznych obszarach działalności w sektorze finansowym. W tym roku odbyła się już 16 edycja tego konkursu. Zgłaszane projekty oceniane są na podstawie trzech kryteriów: widocznych korzyści biznesowych, stopnia innowacyjności oraz doskonałości technologii lub wdrożenia. Organizatorem konkursu jest międzynarodowa firma Celent, zajmująca się badaniami, analizą sektora bankowego i doradztwem finansowym.
Źródło: Santander Bank Polska