Santander wprowadza zmiany. Część klientów straci dostęp do bankowości internetowej

2 tygodni temu
Zdjęcie: /123RF/PICSEL


Od 25 czerwca 2025 roku Santander Consumer Bank wprowadza zmiany w działaniu bankowości internetowej. Zgodnie z nowymi zasadami korzystanie ze strony banku z poziomu przeglądarki będzie możliwe jedynie w przypadku klientów, którzy zawarli umowę przed 24 czerwca.


Santander stawia na aplikację mobilną. Strona internetowa tylko dla obecnych klientów


Santander Consumer Bank zapowiada zmiany, które zdaniem ekspertów z branży technologicznej mogą zrewolucjonizować podejście do bankowości elektronicznej. Jak informuje portal cashless.pl, bank chce postawić na rynek mobilny. Już od przyszłego miesiąca korzystanie z banku będzie możliwe jedynie za pośrednictwem aplikacji, a tradycyjny serwis internetowy, działający z poziomu przeglądarki, przestanie działać dla części użytkowników. Reklama
W pierwszej kolejności zmiany te będą dotyczyły nowych klientów. Osoby, które umowę zawarły przed 24 czerwca 2024 roku przez cały czas będą mogły korzystać ze strony internetowej banku. "Nowi klienci, którzy zawrą umowę o świadczenie usług bankowości elektronicznej lub o limit kredytowy i kartę po 24 czerwca 2025 r., będą mogli korzystać tylko z aplikacji mobilnej" - czytamy w komunikacie.


Bank wprowadza również inne zmiany w regulaminie. Od 24 czerwca na klientów czekają następujące modyfikacje:
Uproszczenie języka dokumentacji, aby była bardziej zrozumiała, Regulacje dotyczące logowania biometrycznego i bezpieczeństwa korzystania z aplikacji mobilnych, Obowiązek uzupełniania adresu e-mail.


Rośnie liczba klientów korzystających z aplikacji mobilnej. To aż 82 proc. użytkowników banku


Od 2023 do 2024 roku liczba klientów korzystających z bankowości dzięki aplikacji mobilnej wzrosła o 2,5 mln. W przypadku większości banków choćby przelewy zlecane z poziomu przeglądarki muszą być autoryzowane w aplikacji. Co więcej, aplikacje mobilne uchodzą za znacznie bezpieczniejsze, dzięki zaawansowanym metodom biometrycznym. Jak informował Santander Bank Polska, z aplikacji korzysta 82 proc. klientów, a pozostałe 19 proc. stronę banku otwiera dzięki tradycyjnej przeglądarki.
Idź do oryginalnego materiału