SAS nagrodzony za rozwiązania do wykrywania nadużyć w płatnościach

3 godzin temu

Chartis Research ogłosił, iż firma SAS została uznana za Category Leader w trzech raportach RiskTech Quadrant, opublikowanych w opracowaniu Enterprise and Payment Fraud Solutions 2025: Quadrant Update. Spośród 41 ocenianych dostawców, SAS jako jedyny zdobył tytuł best-in-class we wszystkich czterech kluczowych obszarach oceny.

Ponadto, w jednym z obszarów, 26-elementowej analizie dostawców rozwiązań do wykrywania nadużyć płatniczych SAS znalazł się wśród nielicznych firm, które uzyskały ocenę best-in-class dla wszystkich rodzajów płatności – w tym kartowych, ACH, A2A / przelewów, czekowych, natychmiastowych oraz alternatywnych. Średni wynik SAS wyniósł 4,3 na 5, co jest najwyższym wynikiem, ex aequo z jednym innym dostawcą.

– Technologia opatentowanych sygnatur SAS, zaawansowana analityka oraz konfigurowalna orkiestracja zapewniają wielowarstwową ochronę w czasie rzeczywistym, skuteczną choćby wobec najbardziej złożonych zagrożeń, takich jak oszustwa typu APP czy pranie pieniędzy przez tzw. „money mules” – powiedział Sid Dash, główny analityk w Chartis.

Chartis klasyfikuje SAS jako Category Leader w obszarze rozwiązań do wykrywania nadużyć w przedsiębiorstwach i płatnościach od pierwszego wydania raportu w 2013 roku. Tym razem SAS po raz pierwszy został również uznany za Category Leader w debiutującym w tym roku RiskTech Quadrant dla platform antyfraudowych, osiągając średni wynik 4,67 na 5 – najwyższy spośród 33 ocenianych dostawców.
Co istotne, SAS uzyskał także maksymalną notę 5.0 za analitykę w platformach antyfraudowych – jedyny taki wynik w całym, trzyczęściowym raporcie Chartis.

– Przestępcy wykorzystują AI, by tworzyć coraz to nowsze sposoby łamania zabezpieczeń, wykorzystując deepfake’i, syntetyczne tożsamości i płatności w czasie rzeczywistym do skalowania ataków – powiedział Stu Bradley, wiceprezes ds. rozwiązań z zakresu ryzyka, nadużyć i zgodności w SAS. – Uznanie Chartis potwierdza kluczową rolę SAS w dostarczaniu instytucjom finansowym, rządom i firmom rozwiązań klasy enterprise, które chronią klientów i wzmacniają zaufanie do systemów finansowych i handlu cyfrowego.

Sektor finansowy w centrum uwagi: AI versus AI

Według raportu NASDAQ, banki tracą rocznie około 500 miliardów dolarów na rzecz oszustów, którzy wykorzystują najnowsze technologie do swoich działań. Jednak stawka jest większa niż pieniądze – banki muszą chronić także wrażliwe dane swoich klientów, a każdy włam ogranicza ich zaufanie.

Powszechny dostęp do narzędzi AI pozwala choćby mniej doświadczonym oszustom na łatwe generowanie deepfake’ów, podszywania się pod klientów i tworzenia fałszywych tożsamości. Dlatego banki muszą zwalczać ogień ogniem – aż 83% organizacji finansowych planuje wdrożyć GenAI jako podstawowy element własnych programów antyfraudowych w ciągu dwóch lat. Dzięki tym technologiom możliwe jest m.in. monitorowanie ogromnych ilości danych w czasie rzeczywistym oraz sygnalizowanie nietypowych działań poprzez analizę behawioralną. Dzięki automatyzacji tego typu procesów, wraz z bezpieczeństwem zwiększa się także anonimowość klientów.

Z technologii SAS korzysta ponad 3 000 instytucji finansowych na całym świecie, w tym 97% banków z listy Fortune Global 500 oraz dwie trzecie globalnie systemowo ważnych banków.

Źródło: SAS

Idź do oryginalnego materiału