Saxo Bank opublikował raport finansowy za 2024 rok, osiągając najlepsze wyniki w historii firmy. Zysk netto za 2024 rok wyniósł 135 mln EUR, w porównaniu do 35 mln EUR w 2023 roku, co oznacza wzrost o 287%. Skorygowany zysk netto za 2024 rok wyniósł 144 mln EUR.
Na początku 2024 roku Saxo Bank wprowadził korzystniejsze stawki dla klientów w ramach nowej globalnej strategii cenowej. Obniżka stanowi element długofalowego zobowiązania do zwiększania wartości oferowanej inwestorom i jest ściśle powiązana z możliwością dostarczania konkurencyjnych cenowo rozwiązań, które uzupełniają nagradzane platformy, produkty i usługi firmy.
Dzięki dostosowaniu oferty do potrzeb klientów, Saxo Bank odnotował wzrost, osiągając rekordową liczbę niemal 1,3 miliona klientów na koniec roku oraz najwyższy w historii poziom aktywów klientów wynoszący 114 miliardów EUR.
Kluczowe dane finansowe za rok 2024 (dla porównania dane za 2023 r.):
- Przychody ogółem: 626 mln EUR (601 mln EUR)
- Zysk netto: 135 mln EUR (35 mln EUR)
- Skorygowany zysk netto: 144 mln EUR (88 mln EUR)
- Kapitał własny: 839 mln EUR (854 mln EUR)
- Aktywa klientów: 114 mld EUR (100 mld EUR)
- Łączna liczba klientów: 1 286 000 (1 159 000)
- Współczynnik kapitałowy: 29% (32%)
– Z dumą mogę ogłosić, iż 2024 rok był najlepszym rokiem finansowym w historii Saxo Banku. Jest to bardzo satysfakcjonujący rezultat, który podkreśla nasze konsekwentne zaangażowanie w tworzenie wartości dla wszystkich interesariuszy oraz wzmacnianie fundamentów dla zrównoważonego wzrostu. Niemal 1,3 miliona klientów oraz ich aktywa na poziomie 114 miliardów EUR to kamienie milowe, które świadczą o zaufaniu i pewności, jakimi darzą nas inwestorzy. Nasze kompleksowe platformy do tradingu i inwestycji dostarczają solidne narzędzia i zasoby, umożliwiające klientom i partnerom skuteczną nawigację po rynkach oraz budowanie bardziej odpornych i zdywersyfikowanych portfeli. Osiągnięte wyniki to także efekt ogromnego zaangażowania naszych pracowników, którzy napędzali rozwój i sukcesy Saxo Banku w mijającym roku – mówi Kim Fournais, CEO i założyciel Saxo Banku.
I dodaje:
W 2024 roku wdrożyliśmy szereg nowych inicjatyw, które sprawiły, iż Saxo Bank stał się jeszcze bardziej atrakcyjny dla klientów. Wśród kluczowych działań warto wymienić wprowadzenie bardziej konkurencyjnych cen dla wielu produktów, uruchomienie AutoInvest – zautomatyzowanego rachunku do inwestowania miesięcznego, a także rozszerzenie dostępności platform inwestycyjnych na kolejne rynki, które umożliwiły wejście w świat inwestycji większej liczbie osób. Nasza strategiczna wizja pozostaje niezmienna. przez cały czas koncentrujemy się na rozwoju bazy inwestorów i aktywów, a także na ciągłym ulepszaniu produktów i platform, aby jak najlepiej służyć naszym klientom i wzmacniać naszą pozycję na kluczowych rynkach.
Równocześnie pozostajemy w pełni zaangażowani w ochronę naszych klientów i utrzymanie integralności. Dlatego w 2024 roku kontynuowaliśmy istotne inwestycje i udoskonalenia w obszarach compliance, przeciwdziałania praniu pieniędzy, cyberbezpieczeństwa oraz zarządzania ryzykiem. To dla nas najważniejsze priorytety, które pozostaną niezmienne również w przyszłości.
Pełny raport dostępny jest pod linkiem: https://www.home.saxo/about-us/investor-relations
Źródło: Saxo Bank