Scanway kończy prace nad prospektem emisyjnym i liczy na przejście na główny rynek GPW jeszcze w br., poinformował prezes Jędrzej Kowalewski. Spółka poinformowała też o rebrandingu, który oznacza m.in. odejście od rozdzielnych marek Scanway Space i Scanway Industry; od dzisiaj w kontaktach i komunikacji ze wszystkimi interesariuszami firma występuje pod jedną marką Scanway.
„Uważam, iż narracja wizualna ma ogromne znaczenie i może być bardzo wymowna. Zmiana logo jest dla nas symboliczna – pokazuje, iż zmieniamy się i wchodzimy w kolejny etap rozwoju. Nowa marka korporacyjna odzwierciedla ambicje Scanway i jest elementem głębszej przemiany strategicznej, która przygotowuje nas na silniejszą ekspansję międzynarodową oraz nadchodzący debiut na głównym rynku GPW. Kończymy prace nad prospektem – niedługo złożymy go do Komisji Nadzoru Finansowego i liczymy na możliwość debiutu jeszcze w 2025 roku” – powiedział Kowalewski, cytowany w komunikacie.
Prezes wyjaśnił, iż chce, by nowa identyfikacja wizualna dobrze wpisała się w stylistykę i estetykę światowego sektora Deep Tech i New Space.
„Dziś budujemy globalną ekspozycję – jesteśmy firmą rozpoznawalną i zauważalną globalnie. w tej chwili mamy możliwość dostarczania naszych rozwiązań do narodowych konstelacji satelitarnych finansowanych ze środków publicznych, zarówno w Europie, jak i w Stanach Zjednoczonych czy Azji. Naszym celem jest zwiększenie konkurencyjności w skali europejskiej i międzynarodowej z naciskiem na jakość produktów oraz szybkość wdrożeń. W tym kontekście budowa rozpoznawalnej marki korporacyjnej na poziomie globalnym ma dla nas duże znaczenie – wyjaśnił Kowalewski.
Dodał, iż nowe logo ma podkreślić synergię działań i płynny przepływ technologii i kompetencji pomiędzy obszarami, w których działa spółka: kosmicznym (Space) i przemysłowym (Industry), gdzie rozwiązania opracowywane w jednej dziedzinie wzmacniają możliwości drugiej.
„Rebranding Scanway w praktyce oznacza również odejście od rozdzielnych marek Scanway Space i Scanway Industry. od dzisiaj w kontaktach i komunikacji ze wszystkimi interesariuszami firma występuje pod jedną marką Scanway S.A.” – czytamy w komunikacie.
Scanway specjalizuje się w łańcuchu danych optycznych obejmującym: akwizycję, przetwarzanie, analitykę oraz predykcję zdarzeń na ich podstawie. W segmencie Space, firma dostarcza zarówno rozwiązania hardwarowe (instrumenty optyczne, np. teleskopy, kamery), jak i analitykę do obrazowania. W segmencie Industry, oferuje rozwiązania (produkty) oparte na przetwarzaniu danych obrazowych, w tym: kompletne systemy do kontroli jakości. Spółka zadebiutowała na rynku NewConnect w 2023 r.
Źródło: ISBnews