Seat, który zapoczątkował rewolucję, dziś jest o wiele tańszy. W swoim segmencie to wielki hit

3 godzin temu

Seat to jeden z tych producentów, którzy fantastycznie radzą sobie na rynku aut używanych. Jego samochody są często rozchwytywane, bo oznaczają znakomity stosunek ceny do jakości. Kiedy w wielu przypadkach szukając tańszej opcji musimy cofnąć się do rocznika 2008, czy 2005… tutaj jest zupełnie inaczej. W atrakcyjnych cenach jesteśmy w stanie znaleźć modele wyprodukowane choćby w 2015 roku. Dla wielu osób to propozycja nie do odrzucenia.

Ten Seat to w swoim segmencie wielki hit

Seat Leon to konstrukcja, która w Polsce widywana jest niemal od zawsze – od samego początku jego produkcji. Natomiast szukając punktu zwrotnego, przełomowego w jego historii, należy przenieść się do roku 2012. Wówczas na rynku zadebiutowała trzecia generacja, która oznaczała prawdziwą rewolucję. Nie chodzi tutaj tylko o fakt wykorzystania zupełnie nowej platformy modułowej koncernu Volkswagena. Rewolucję widać m.in. nowoczesnym designie, który odchodzi od krągłości na rzecz ostrych linii i agresywnej, dynamicznej sylwetki.

fot. Seat

Ba – Leon trzeciej generacji rozwinął się też w zupełnie nowy rodzaj nadwozia. Do hatchbacka po raz pierwszy w historii dołączyła tak ceniona w Europie wersja kombi. Dostaliśmy zatem w teorii Leona, którego znamy dobrze, natomiast w zupełnie nowym, przede wszystkim nowoczesnym wydaniu. Nie była to rewolucja wyłącznie w kontekście marki Seat, czy samego Leona, ale też w całym segmencie. Trzecia generacja klasyka stała się wyznacznikiem. I choć przez cały czas mowa o jednym koncernie Volkswagena, według wielu ekspertów nowy Leon miał widoczne przewagi nad Golfem.

Jaka to dziś cena?

Leon trzeciej generacji był zatem modelem pod wieloma względami rewolucyjnym. Do tego, o czym wcześniej wspomniałem, dochodzi m.in. komfort, wyposażenie, czy świetne prowadzenie. Natomiast nie da się tutaj nie wspomnieć również o szerokiej gamie trwałych, niezawodnych jednostek. Wśród benzynowych zakres pojemności to od 1 do 2 litrów, gdzie świetne opinie zbiera m.in. 1.4 TSI o mocy od 125 do 150 koni. jeżeli chodzi o diesle, faworytem wielu osób jest oczywiście 2.0 TDI o mocy 150, lub 184 koni. To dobrze znane jednostki, łączące niezawodność, osiągi i oszczędności.

fot. Seat

Dziś ceny używanego Seata Leona trzeciej generacji startują w okolicach 20 tysięcy złotych. Mowa tutaj np. o bardzo dobrym roczniku 2014. jeżeli chcielibyśmy kupić wersję z 2-litrowym dieslem, należy przygotować się na wydatek przynajmniej 30 tysięcy. Natomiast Leona z benzynowym 1.4 TSI znajdziemy już za 25 tysięcy. Z jednej strony to nie wydają się niskie kwoty. Jednak z drugiej weźmy pod uwagę, iż mówimy tutaj o rocznikach 2014, czy 2015. Często są to auta, które nie mają choćby 10 lat.

Zdjęcia: Seat

Idź do oryginalnego materiału