Warszawa, 29.05.2025 (ISBnews) – Selena FM odnotowała 19,57 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2025 r. wobec 19,09 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 28,32 mln zł wobec 27,51 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął odpowiednio: 40,23 mln zł wobec 38,11 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody z umów z klientami sięgnęły 398,13 mln zł wobec 400,26 mln zł rok wcześniej.
“Selena […] w I kwartale 2025 roku wypracowała zysk brutto na poziomie prawie 6 mln euro. Zysk operacyjny (EBIT) Grupy Selena za pierwsze trzy miesiące 2025 roku wyniósł 6,8 mln euro, co stanowi ponad 6-procentowy wzrost r/r. W raportowanym okresie grupa kapitałowa odnotowała także 4,6-procentowy wzrost zysku netto z działalności kontynuowanej 4,7 mln euro oraz zysku brutto 5,9 mln euro. Prezentowane wyniki finansowe świadczą o stabilnej pozycji grupy kapitałowej i jej odporności na niekorzystne warunki koniunkturalne, szczególnie odczuwalne w branży budowalnej w pierwszych miesiącach roku” – czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.
Rentowność brutto wyniosła 33,8% i utrzymała poziom z analogicznego okresu w ubiegłym roku, dodano.
Dla Grupy Selena, podobnie jak dla wielu innych firm związanych z budownictwem, pierwsze trzy miesiące 2025 roku były czasem mierzenia się z trudnymi warunkami sektorowymi. Globalna sytuacja rynkowa, zwłaszcza w kontekście geopolitycznym implikuje spadek popytu na produkty chemii budowlanej. Również w Polsce rosnące koszty, nadmierne obciążenie podatkowe czy wciąż stosunkowo wysokie ceny surowców i materiałów, nie tworzą przyjaznego otoczenia dla wzrostów w branży. Słabą kondycję sektora potwierdzają z resztą ostatnie raporty GUS, z których wynika, iż produkcja budowlano-montażowa w marcu br. spadła o 1,1% w ujęciu rocznym. Co więcej, według wyliczeń rządowych analityków, w pierwszych trzech miesiącach tego roku liczba mieszkań oddanych do użytkowania spadła o 4,6% r/r. Wydano także o 11,6% mniej pozwoleń na budowę niż przed rokiem i wystartowało o 7,3% mniej inwestycji budowlanych w porównaniu z tym samym okresem w 2024 roku, podano także.
“W obliczu słabej koniunktury, jakiej wciąż doświadcza budownictwo, nie tylko na poziomie krajowym, ale i międzynarodowym, kluczem do utrzymania stabilnej działalności z tendencją wzrostową jest uważna polityka zarządcza, wysoce elastyczna i aktywnie dopasowująca cele i kierunki działania do dynamicznie zmieniających się warunków. Jako Grupa funkcjonujemy na czterech kontynentach co pozwala nam lepiej zarządzać ryzykiem, zwłaszcza poprzez dywersyfikację geograficzna i produktową, mocno dostosowaną do realnych potrzeb naszych użytkowników końcowych. To z kolei pozwala na utrzymanie stabilnego popytu na nasze produkty, choćby jeżeli działamy w wysoce wrażliwej na czynnik sezonowości branży budowlanej” – skomentował prezes Sławomir Majchrowski, cytowany w materiale.
W najbliższych miesiącach Grupa Selena zamierza kontynuować obrane cele i kierunki rozwoju. Firma będzie skupiać się na dalszej dywersyfikacji swojego portfolio w oparciu o fuzje i przejęcia – zarówno na poziomie krajowym, jak i globalnym, wspartej inicjatywami marketingowymi, promującymi najwyższą jakość produktów, dostosowanych do potrzeb profesjonalnych wykonawców budowlanych, zapowiedziano.
W ujęciu jednostkowym zysk netto wyniósł 18,9 mln zł w I kw. 2025 r. wobec 50,06 mln zł zysku rok wcześniej.
Grupa Selena FM to globalny producent i dystrybutor chemii budowlanej. Główne marki to Tytan, Artelit oraz hiszpańska Quilosa. Jest jednym z trzech największych światowych producentów piany poliuretanowej używanej do montażu okien i drzwi. W 2008 r. spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie; wchodzi w skład indeksu sWIG80. Jej skonsolidowane przychody sięgnęły 1,78 mld zł w 2024 r.
(ISBnews)