Selena FM miała 25,09 mln zł zysku netto, 43,83 mln zł zysku EBIT w II kw. 2024 r.

1 tydzień temu

Warszawa, 13.09.2024 (ISBnews) – Selena FM odnotowała 25,09 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2024 r. wobec 11,89 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.

Zysk operacyjny wyniósł 43,83 mln zł wobec 28,74 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody z umów z klientami sięgnęły 474,2 mln zł w II kw. 2024 r. wobec 452,54 mln zł rok wcześniej.

W I poł. 2024 r. spółka miała 44,18 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 6,83 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach z umów z klientami w wysokości 874,46 mln zł w porównaniu z 864,74 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 92,94 mln zł wobec 48,54 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.

Przychody ze sprzedaży Grupy Selena prezentowane są w siedmiu segmentach sprawozdawczych: Jednostka dominująca, Dystrybucja w Polsce, Produkcja w Polsce, Europa Zachodnia, Europa Wschodnia i Azja, Ameryki oraz Pozostałe. Kluczowymi segmentami pod kątem wypracowanych przychodów zewnętrznych są:

• Europa Zachodnia – wzrost udziału w przychodach Grupy o 1,7% (I półrocze 2024 roku w porównaniu do I półrocza 2023 roku);

• Europa Wschodnia i Azja – wzrost udziału w przychodach Grupy o 0,1% (I półrocze 2024 roku w porównaniu do I półrocza 2023 roku).

Spadek udziału w przychodach Grupy – segment Ameryki o 1% (I półrocze 2024 roku w porównaniu do I półrocza 2023 roku), przy jednoczesnym spadku dynamiki przychodów o 12%, podano w sprawozdaniu zarządu.

“Rentowność brutto sprzedaży wyniosła 34,1%, czyli o 4,2 pkt proc. więcej w stosunku do analogicznego okresu 2023 roku. Wzrost ten był wynikiem stałego zwiększania udziału sprzedaży produktów innowacyjnych o wyższej marży oraz stabilnej sytuacji na rynku cen surowców” – czytamy dalej w sprawozdaniu.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2024 r. wyniósł 51,64 mln zł wobec 13,81 mln zł zysku rok wcześniej.

Grupa Selena FM to globalny producent i dystrybutor chemii budowlanej. Główne marki to Tytan, Artelit oraz hiszpańska Quilosa. Jest jednym z trzech największych światowych producentów piany poliuretanowej używanej do montażu okien i drzwi. Zakłady produkcyjne Seleny są zlokalizowane w Polsce, Brazylii, Korei, Chinach, Rumunii, Turcji oraz w Hiszpanii. W 2008 r. spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie; wchodzi w skład indeksu sWIG80. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1,78 mld zł w 2023 r.

(ISBnews)

Idź do oryginalnego materiału