Warszawa, 17.04.2025 (ISBnews) – Selena FM odnotowało 85,86 mln zł zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2024 r. wobec 50,1 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 145,57 mln zł wobec 108,13 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 189,74 mln zł wobec 148,53 mln zł zysku rok wcześniej.
“Dla Grupy Selena rok 2024 był kolejnym, w którym mierzyliśmy się ze słabą koniunkturą oraz trudną sytuacją w budownictwie na poziomie globalnym. Wysoka inflacja i stopy procentowe, a co za tym idzie wysokie koszty kredytów hipotecznych w minionym roku sprawozdawczym negatywnie wpływały na popyt produktów chemii budowlanej. Wskazane wyżej czynniki, wymagały od Grupy Selena wdrażania polityki zarządczej, opartej na szybkim reagowaniu i dostosowywaniu się do dynamiki rynku. Dzięki podjętym przez zarząd Grupy Selena działaniom usprawniającym udało się nie tylko zapobiec negatywnym skutkom zachodzących w minionym roku procesów rynkowych, ale też osiągnąć istotne wzrosty. Zysk netto z działalności kontynuowanej wyniósł 20 mln euro. Z kolei, zysk operacyjny (EBIT) Grupy Selena w 2024 roku osiągnął 33,8 mln euro, co stanowi ponad 40-procentowy wzrost r/r” – napisał prezes Sławomir Majchrowski w liście dołączonym do raportu rocznego.
Skonsolidowane przychody z umów z klientami sięgnęły 1 779,58 mln zł wobec 1 778,41 mln zł rok wcześniej.
“W minionym roku sprawozdawczym zwiększyliśmy rentowność zysku brutto ze sprzedaży do poziomu 33,9%, co stanowi wzrost o 3 pkt proc. w porównaniu z rokiem poprzednim, co było wynikiem dużego nacisku na zwiększenie sprzedaży produktów innowacyjnych i wysokomarżowych oraz politykę cenową. Przełożyło się to na zysk brutto Grupy Selena w 2024 roku, który wyniósł 24,9 mln euro, co odpowiada wzrostowi o 103,7% w porównaniu do poprzedniego roku sprawozdawczego. Wpływ na to, dodatkowo, poza wymienionymi powyżej czynnikami, miała dyscyplina kosztowa oraz działania optymalizacyjne. Powyższe liczby dowodzą, iż rentowność operacyjna firmy rośnie, choćby w wymagającym otoczeniu rynkowym” – ocenił prezes.
Rentowność brutto sprzedaży wyniosła 33,9%, czyli o 3 pkt proc. więcej w stosunku do 2023 roku. Wzrost ten był wynikiem spadku cen surowców oraz stałego zwiększania udziału sprzedaży produktów innowacyjnych o wyższej marży, podano w sprawozdaniu zarządu.
W ujęciu jednostkowym zysk netto wyniósł 21,05 mln zł w 2024 r. wobec 15,8 mln zł zysku rok wcześniej.
Grupa Selena FM to globalny producent i dystrybutor chemii budowlanej. Główne marki to Tytan, Artelit oraz hiszpańska Quilosa. Jest jednym z trzech największych światowych producentów piany poliuretanowej używanej do montażu okien i drzwi. Zakłady produkcyjne Seleny są zlokalizowane w Polsce, Brazylii, Korei, Chinach, Rumunii, Turcji oraz w Hiszpanii. W 2008 r. spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie; wchodzi w skład indeksu sWIG80. Jej skonsolidowane przychody sięgnęły 1,78 mld zł w 2024 r.
(ISBnews)