Sfinks Polska odnotował 52,3 mln zł przychodów w II kw. 2025

3 dni temu

Sprzedaż gastronomiczna grupy Sfinks Polska w II kwartale 2025 r. wzrosła o 0,5% r/r do 52,3 mln zł, podała spółka. W całym półroczu grupa odnotowała przychody gastronomiczne w wysokości 102,62 mln zł, co oznacza wzrost o 3,1% r/r.

Obroty sieci porównywalnej zmniejszyły się o 0,9% r/r do 48,62 mln zł w II kwartale br., zaś w całym półroczu sprzedaż L4L wzrosła o 1,4% do 95,02 mln zł, podano.

„W II kwartale tego roku czerwiec był najlepszym miesiącem, jeżeli chodzi o sprzedaż w restauracjach, w kwietniu i maju pogoda okazała się trochę kapryśna, co miało wpływ na funkcjonowanie ogródków sezonowych. Oprócz tego przychody naszej sieci cały czas są pod wpływem przekształceń lokali własnych na franczyzowe. W I półroczu 2025 dotyczyło to pięciu restauracji Sphinx, w tym popularnych warszawskich lokalizacji, ale też Sphinxów w Poznaniu czy Zakopanem. Na to nałożył się wciąż aktualny wpływ przekształceń dokonanych pod koniec zeszłego roku. Po zmianie restauracje czekają na nowe koncesje na sprzedaż alkoholu, przekształcenia także wpływają na kwestie pracownicze i wdrożenie nowych menadżerów, a wszystko to przejściowo przekłada się na obroty lokali i w konsekwencji także sieci. Restauracje mierzące się z takimi przejściowymi trudnościami notowały w pierwszej połowie tego roku spadki sprzedaży na poziomie choćby dwudziestu kilku procent w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego, podczas gdy sprzedaż w najlepszych Sphinxach wzrosła w tym okresie choćby powyżej 30%. To pokazuje duży potencjał zwiększania sprzedaży sieci po ustabilizowaniu sytuacji w przekształcanych czy remontowanych restauracjach. Jednocześnie w II półroczu, oprócz nowych restauracji Sphinx w Lubinie i Jarocinie, pod koniec czerwca zaczął znów działać po remoncie Sphinx w Gdańsku w CH Manhatan, co także będzie miało pozytywny wpływ na obroty sieci w kolejnych miesiącach” – powiedział prezes Sylwester Cacek, cytowany w komunikacie.

Raportowana przez Sfinks Polska sprzedaż gastronomiczna obejmuje przychody ze sprzedaży netto osiągane przez lokale, własne i franczyzowe, działające w ramach sieci zarządzanych przez spółkę, które są objęte bieżącym monitoringiem sprzedaży systemów informatycznych Sfinksa. Na koniec czerwca Spółka zarządzała 78 lokalami Sphinx, The Burgers, Chłopskie Jadło i Lepione&Pieczone by Chłopskie Jadło. Sprzedaż gastronomiczna nie obejmuje przychodów sieci Piwiarnia.

Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji Sfinks jest największą w Polsce siecią typu casual dining. Sfinks Polska jest jednocześnie trzecią pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce. Spółka jest notowana na GPW od 2006 r.

Źródło: ISBnews

Idź do oryginalnego materiału