Sieć restauracji Sphinx wystawiona na sprzedaż

6 godzin temu

Sfinks Polska S.A., właściciel jednej z najbardziej rozpoznawalnych sieci restauracyjnych w kraju, ogłosił rozpoczęcie projektu mającego na celu wydzielenie i sprzedaż zorganizowanej części przedsiębiorstwa związanej z działalnością prowadzoną pod marką Sphinx. Zarząd spółki chce w ten sposób pozyskać co najmniej 75 mln zł, które przeznaczy na dalszy rozwój pozostałych obszarów dzielności.

Decyzja o sprzedaży sieci restauracji Sphinx została podjęta przez zarząd spółki 6 czerwca. W ramach projektu rozważane jest wyodrębnienie wszystkich kluczowych aktywów marki Sphinx, w tym m.in. znaków towarowych, restauracji własnych, umów franczyzowych, najmu, podnajmu i inne umowy związane z działalnością prowadzoną pod marką Sphinx oraz wszelkich zasobów operacyjnych związanych z tą częścią biznesu. Istnieje możliwość sprzedaży zorganizowanej części przedsiębiorstwa do spółki zależnej, która następnie mogłaby pozyskać inwestora branżowego lub finansowego zainteresowanego udziałem w projekcie.

Strategiczny ruch w stronę rozwoju i realizacji układu

Celem projektu jest nie tylko przyspieszenie rozwoju sieci Sphinx poprzez potencjalne wsparcie kapitałowe nowego inwestora, ale także zakończenie realizacji układu przyjętego w toku uproszczonego postępowania restrukturyzacyjnego. Zarząd spółki wskazuje również na potrzebę skupienia się na rozwoju pozostałych obszarów działalności Sfinks Polska.

Wstępne szacunki wskazują, iż spółka mogłaby pozyskać z realizacji projektu środki w wysokości co najmniej 75 mln zł (przed opodatkowaniem), skorygowane o różnice między wartością zobowiązań i należności wniesionych do zorganizowanej części przedsiębiorstwa.

Kolejne kroki przed decyzją finalną

Zarząd zastrzega, iż uchwała nie przesądza o powodzeniu realizacji projektu – jego przeprowadzenie będzie uzależnione od spełnienia szeregu warunków formalnych, w tym uzyskania odpowiednich zgód korporacyjnych oraz zgodności z przepisami prawa i regulacjami wewnętrznymi spółki.

Grupa Sfinks Polska zarządza 105 lokalami gastronomicznymi na terenie Polski, w tym siecią 71 restauracji SPHINX (segment casual dining), siecią 28 pubów Piwiarnia (segment gastro pubów) oraz 1 restauracją Chłopskie Jadło (segment casual dining), 1 Lepione&Pieczone, 3 lokalami The Burgers oraz 1 lokalem Sphinx Cocktail Bar. Spółka prowadzi też sprzedaż w dostawie w oparciu o marki dostępne w dowozie m.in. SPHINX, The Burgers, Och! PITA, Yolo Chicken czy Da Mamma. Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji, Sphinx jest największą w Polsce siecią typu casual dining. Sfinks Polska jest jednocześnie trzecią pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce.

Idź do oryginalnego materiału