Siemens Mobility dostarczy 35 pociągów Mireo dla Rock Rail. Pojazdy będą eksploatowane przez DB

4 godzin temu

Rock Rail zamówił od niemieckiego producenta 35 elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) Mireo. Jednostki zostaną wykorzystane do obsługi sieci Elektronetz Nord-Magdeburg (ENORM) w ramach modernizacji floty Deutsche Bahn w Saksonii-Anhalt.

Rock Rail, wspólnie z Infracapital i MEAG, ogłosił zakup 35 pociągów elektrycznych Siemens Mireo. Pojazdy wynajmie Deutsche Bahn i będzie nimi obsługiwać region Magdeburga oraz Halle od początku lat 30. XXI w.

Zamówienie obejmuje 16 trzyczłonowych oraz 19 czteroczłonowych pociągów Mireo – sprawdzonej platformy Siemensa przeznaczonej do obsługi ruchu aglomeracyjnego, która jest wykorzystywana w wielu krajach Europy. Kontrakt stanowi kontynuację wcześniejszych inwestycji Rock Rail w niemiecki tabor, w tym floty dla S-Bahn Mitteldeutschland oraz akumulatorowych pociągów dla sieci Mittelthüringer Akku-Netz.

Nacisk na dostępność i wszechstronność

Nowe pociągi zapewnią komfortową przestrzeń pozbawioną barier – wnętrza i toalety będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności, a także wyposażone w podłogi antypoślizgowe oraz nowoczesne systemy informacji pasażerskiej. Kontrastowe oznakowanie oraz oświetlenie LED poprawią widoczność podczas wsiadania. Pojazdy zostaną dostosowane do różnych wysokości peronów na trasach ENORM, wspierając zarówno ruch podmiejski, jak i regionalne połączenia w Saksonii-Anhalt, Dolnej Saksonii oraz Brandenburgii.

W porównaniu z dotychczasowym taborem nowe składy Mireo mają zapewnić wyższą efektywność energetyczną, niższe koszty operacyjne oraz wyższy komfort podróżnych.

Część szerszego trendu inwestycyjnego

To już czwarta inwestycja platformy Marble w koleje regionalne i szósty projekt Rock Rail związany z niemieckim taborem kolejowym od 2022 r. Finansowanie dłużne w imieniu Munich Re Group oraz innych instytucjonalnych pożyczkodawców zapewni MEAG.

Jak stwierdził Trevor Sturmy, partner w Rock Rail, nowa inwestycja wspiera rozwój „nowoczesnego, zrównoważonego taboru”, który poprawi dostępność i przyczyni się do dekarbonizacji transportu w Europie. Z kolei Thomas Crawley, dyrektor zarządzający Infracapital, podkreślił, iż projekt wpisuje się w dynamiczny rozwój inwestycji w niskoemisyjną mobilność w Niemczech.

Modernizacja sieci ENORM ma przyczynić się do wzrostu liczby pasażerów i wzmocnić regionalny transport kolejowy w środkowych Niemczech.

Autor: Karel Novak
Źródło: railmarket.com
Fot. Siemens Mobility

Zobacz również:

Siemens Mobility z nowymi liderami w obszarze infrastruktury kolejowej
Egipt: Siemens Mobility zaprezentował pociąg Velaro na TransMEA 2025 w Kairze
Idź do oryginalnego materiału